تعرفه‌های دامپزشکی پس از گذشت۱۰‬سال نیازمند بازنگری است

تعرفه‌های دامپزشکی پس از گذشت۱۰‬سال نیازمند بازنگری است

یک عضو شورای نظام دامپزشکی استان تهران گفت : تعرفه‌های دامپزشکی پس از گذشت ‪ ۱۰‬سال نیازمند بازنگری است.
دکتر"سیدجاوید آل‌داوود"روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا پایین بودن تعرفه‌های دامپزشکی را از مشکلات اصلی دامپزشکان خواند و افزود: برغم افزایش روزافزون نرخ تورم نزدیک به ‪ ۱۰‬سال است که تعرفه‌های دامپزشکی اصلاح نشده است.
وی اظهار داشت: طبق آئین‌نامه اجرایی ماده ‪ ۱۰‬قانون سازمان دامپزشکی تعرفه‌های درمانی مربوط به اسب و حیوانات خانگی براساس توافق بین دامپزشک و صاحب دام تعیین می‌شود.
آل داوود افزود: اما تعرفه‌های مربوط به دام‌های اهلی و طیور باید با پیشنهاد دامپزشکی و تایید وزیر جهاد کشاورزی به تصویب هیات وزرا برسد.
عضو شورای نظام دامپزشکی استان تهران گفت: متاسفانه این روند به دلیل کم‌کاری مسئولان دامپزشکی و دیگر مسئولان مربوطه بیش از ‪۱۰‬سال است که تغییری نکرده است.
وی افزود: اکنون برای معاینه و درمان یک گاو صرف نظر از خطرات و بعد مسافت و مدت زمان معاینه، بالغ بر هفت هزار ریال به عنوان حق ویزیت دامپزشک تعیین شده و طبیعی است که باچنین رقمی امکان تامین نیازهای طرفین (دامپزشک و صاحب دام) بوجود نمی‌آید.
آل داوود اظهار داشت: از طرفی مقامات قضایی نیز به دلیل ناآشنایی با ضرایب مربوط به تعرفه‌های دامپزشکی از جمله ضرایب مربوط به فاصله دامداری تا مرکز درمانی، گاه نسبت به بررسی شکایت دامداران در ارتباط با تعرفه درمانی، دامپزشکان را به دادگاه احضار می‌کنند.
وی افزود: این در حالی است که بر اساس قانون نظام دامپزشکی رسیدگی به تخلفات دامپزشکان بر عهده نظام دامپزشکی است.
آل داوود یادآور شد: اما اکنون اغلب به دلیل ضعف مقررات و مشورتی بودن وظیفه نظام در اکثر قوانین، بسیاری از این تخلفات به نظام دامپزشکی ارجاع نشده و مسئولان بابرخوردهای نادرست سبب خدشه‌دار شدن زحمات دامپزشکان می‌شوند.
وی خاطرنشان کرد: پیگری فراوان مسئولان مختلف دامپزشکی در یک سال اخیر برای به جریان انداختن مصوبه‌های مربوط به تعرفه‌ها در وزارت جهاد کشاورزی به دلیل عدم توجه به نیازهای دامپزشکی و بهداشتی کشور بی‌نتیجه مانده است.

 
کلمات کلیدی نظام دامپزشکی
 
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com