تعرفه‌دار شدن مجدد کنجاله سویا هزینه تمام شده مرغ را افزایش می‌دهد

تعرفه‌دار شدن مجدد کنجاله سویا هزینه تمام شده مرغ را افزایش می‌دهد

تحلیل - مدیرعامل اتحادیه سراسری مرغداران گوشتی ایران گفت: اگر واردات کنجاله سویا دوباره مشمول تعرفه شود روی هزینه‌های تمام شده مرغداران تاثیر افزایشی دارد.
مهندس حسین مقدم‌نیا در گفت‌وگو با خبرنگار دامپروری خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، با اشاره به این که اخیرا صحبت‌هایی در خصوص تعرفه‌دار کردن واردات کنجاله سویا شنیده می‌شود، اظهار کرد: در صورتی که کنجاله سویا مشمول تعرفه شود تولیدکننده‌های این بخش انگیزه خود را برای تامین به موقع جوجه و آماده کردن واحد‌های خود برای جوجه‌ریزی از دست می‌دهند.
وی با بیان اینکه مرغ زنده برای مرغدار‌ها کیلویی یک هزار و 300 تومان تمام می‌شود، افزود: با تعرفه‌دار کردن واردات کنجاله سویا به طور حتم این قیمت و در نهایت قیمت گوشتی که در اختیار مصرف‌کننده قرار می‌گیرد نیز افزایش می‌یابد.
مقدم‌نیا به کاهش مصرف مرغ در فصل گرما اشاره و تصریح کرد: از یک طرف تولید‌کننده با کاهش مصرف مردم در این فصل و از طرف دیگر با افزایش قیمت نهاده‌ها مواجه است که همه این عوامل علاوه بر نگرانی‌هایی که برای تولیدکننده‌ها ایجاد می‌کند در افزایش قیمت تمام شده مرغ نیز تاثیر دارد.
وی با تاکید بر اینکه مقرون به صرفه بودن تولید برای مرغداران زمانی است که قیمت نهاده‌هایی مثل دان تغییر نکند، اضافه کرد: متاسفانه قیمت ذرت با توجه به کرایه‌های حمل دائم در حال تغییر بوده و مشکلاتی را برای تولیدکننده‌ها ایجاد کرده است.
مدیرعامل اتحادیه سراسری مرغداران گوشتی ایران خاطرنشان کرد: در حال حاضر با توجه به همین میزان قیمت تمام شده، انگیزه و رغبت برای جوجه‌ریزی وجود دارد ولی برای ثبات در این صنعت لازم است حداقل برای مدتی از تغییرات افزایشی در قیمت نهاده‌ها و سایر احتیاجات مرغداری‌ها جلوگیری کنیم.
وی در پایان به طرح ساماندهی جوجه یک روزه اشاره کرد و گفت: سعی داریم با یک برنامه‌ریزی مناسب بتوانیم از داخل نوبت رفتن مرغداری‌هایی که نیاز به جوجه دارند و همچنین از افزایش قیمت‌ها جلوگیری کنیم و به عرضه و تقاضا نظم داده و قیمت‌ها را در حد واقعی نگه داریم تا تولیدکننده بتواند به تولید ادامه دهد و از اجحاف به مصرف‌کننده نیز جلوگیری شود.

 
کلمات کلیدی کنجاله
 
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com