تعرفه واردات مرغ در دستور کار مقامات تجاری آفریقای جنوبی

تعرفه واردات مرغ در دستور کار مقامات تجاری آفریقای جنوبی
دست اندرکاران بخش تجارت خارجی آفریقای جنوبی می گویند با توجه به درخواست های صورت گرفته لازم است که در ماه جاری میلادی درباره تعرفه واردات مرغ از خارج تصمیم گیری شود.
شبکه تلویزیونی آفریقای جنوبی روز سه شنبه گزارش داد تولیدکنندگان مرغ در آفریقای جنوبی خواهان اعمال تعرفه بر روی واردات مرغ ارزان قیمت از خارج به میزان 82 درصد ، شده اند.
آنها معتقدند که افزایش تعرفه تنها راه برای متوقف کردن واردات مرغ خصوصا از کشور برزیل است که تولیدات ارزانش بیشترین تاثیر را بر صنعت مرغ آفریقای جنوبی گذاشته است.
دراین میان کمیسیون مدیریت تجارت بین الملل آفریقای جنوبی در حال بررسی چگونگی قابلیت اعمال تعرفه بر روی واردات مرغ است.
براساس دیدگاه این نهاد اقتصادی در آفریقای جنوبی، این کشور یک منطقه آزاد تجاری است و افزایش تعرفه ها نبایستی بر روی شرکای ˈپرتوریا ˈ خصوصا در پیمان ˈبریکسˈ تاثیر بگذارد.
بریکس شامل پنج کشور آفریقای جنوبی، برزیل ، روسیه ، چین وهند است.
سیابوله لا تسنگیو رییس کمیسیون مدیریت تجارت بین الملل آفریقای جنوبی دراین خصوص عنوان می کند که در این تحقیقات با دو قضیه یکی لزوم حفظ تولید داخلی مرغ و دیگر احتمال افزایش قیمت ها و تاثیر آن بر روی مشتری ها مواجه هستید اما از نظر ما معیار اصلی برای تصمیم گیری حفظ امنیت غذایی است.
تولیدکنندگان مرغ در آفریقای جنوبی می گویند که بستن مالیات بر روی مرغ های وارداتی علاوه بر حفظ این صنعت، سبب حفظ فرصت های شغلی خواهد شد.
کوین لوول رییس انجمن مرغ آفریقای جنوبی بر این باور است که صدمه به صنعت مرغ سبب از بین رفتن 20هزار فرصت شغلی در این کشور خواهد شد و این بخودی خود یک دلیل قانع کننده برای اعمال تعرفه ها می باشد.
انجمن مرغداران آفریقای جنوبی پیش از این اعلام کرده است که تاکنون بیش از سه هزار فرصت شغلی بر اثر واردات مرغ ، در این کشور از بین رفته است.
به گفته انجمن مرغداران آفریقای جنوبی، کاهش بهای مرغ به دنبال واردات زیاد صورت گرفته سبب شده است که تولیدکنندگان مرغ این کشور برای کاهش هزینه ها به ناچار اقدام به کاهش نیروی انسانی شاغل در این صنعت بکنند.
در نقطه مقابل ، انجمن واردات کنندگان و صادر کنندگان گوشت آفریقای جنوبی می گوید: اعمال تعرفه گمرکی نمی تواند پاسخی برای شرایط بد پیش آمده برای صنعت مرغ داخلی باشد چرا که سهم واردات از کل بازار مرغ آفریقای جنوبی بین 10 تا 12 درصد است.
بگفته دیوید ولپورت رییس این انجمن، ما بایستی دراین خصوص فکر کنیم که فقرای آفریقای جنوبی نیز دارای این حق هستند که بتوانند مرغ را به قیمت خوب بدست آورند.
بگفته دست اندرکاران بازار، در صورت اعمال تعرفه مرغ وارداتی، بهای خرده فروشی مرغ در این کشور افزایش خواهد یافت که این به معنای فشار بیشتر بر روی طبقات فقیر است.
با توجه به این دیدگاهها، انتظار می رود که کمیسیون مدیریت تجارت بین الملل آفریقای جنوبی بزودی نظرش را برای وزارت تجارت و صنعت این کشور ارسال کند.
اما درصورت تصمیم آفریقای جنوبی برای اعمال تعرفه بر روی واردات مرغ ، این مساله می تواند سبب اعتراض شرکای تجاری اش از جمله برزیل شود.
آفریقای جنوبی پیش از این برزیل را متهم کرده که برای خارج کردن رقبا از بازار، مرغ و فراورده های آن را به قیمتی ارزانتر از بهای تمام شده آن (بصورت دامپینگ) به بازارهای این کشور عرضه می کند.
آفریقای جنوبی براساس همین دیدگاه در سال گذشته برای اولین بار اقدام به سهمیه بندی واردات مرغ و ماکیان از کشور برزیل کرد.

 
 
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com