تعرفه های 40 درصدی، مانع بزرگ واردات واکسن و دارو ( قسمت دوم و پایانی)

تعرفه های 40 درصدی، مانع بزرگ واردات واکسن و دارو ( قسمت دوم و پایانی)

ظاهراً قسمت اول مطلب که مورد استقبال بسیاری از دوستان قرار گرفته بود، باب میل تعدادی از مخاطبین نبود. که لازم به توضیح می داند که رسالت رسانه ای ما حکم می کرد آنچه نقد سازنده است را قلم بزنیم و خود مانند همیشه نقد تخریب کننده را محکوم کنیم. ایران عزیزمان در سایه نقد سازنده پیشرفت خواهد کرد و این آن چیزی است که معظم له در روز مقدس خبرنگار عنوان کردند.
در حال حاضر و دور از هر پر گویی، واکسن لارنگوتراکئیت از اوضاع بسیار وخیمی در کشور برخوردار است، سازمان دامپزشکی کشور بسیار تلاش کرد و به صورت شبانه روز بر روی این موضوع کار کرد که آلودگی لارنگوتراکئیت را در کل کشور کنترل و در در بخش هایی از کشور مهار کند و الحق باید گفت که در این خصوص عالی عمل کرد، اما هنوز نقاطی می تواند آلوده باشد که متاسفانه برای کنترل آنها به میزان لازم، واکسن در کشور موجود نیست و مجوز واردات آن در حالی که داده شده اما در انتظار امضاهای نهایی خود است که نزدیک به یک سال به طول انجامیده است.
سازمان دامپزشکی کشور با نیروهای خود، مخصوصا آن دسته از نیروهایی که در نقاط مرزی مستقر هستند همواره مراقب سلامت و بهداشت جامعه ایران عزیز و هموطنان ما بوده اند. در کوران های شدید، آب و هوای بسیار بد، امکانات تغذیه ای و درمانی بسیار پایین و ... به مانند سربازهای گم نام از سلامت کشور دفاع کرده اند و این امر را در زمان حمله ویروس بیماری آنفلوانزا به کشور به خوبی نشان دادند و حاصل آن، نگاه داشتن وضعیت ایران در رنگ زرد بود و نگذاشت که جهان، ایران را یک نقطه قرمز در مورد این بیماری ببیند.
به همین دلیل هم می باشد که توقع می رود، تا این سازمان همچنان در این موضوع که وظیفه اصلی او می باشد متمرکز شود و بر روی وضع تعرفه و عوارض و ... دخالتی نکند و این وظیفه را به عهده سایر سازمان ها که الحمدا... تعداد آنها هم کم نیست بسپارد.
سازمان دامپزشکی کشور نباید گله مندی وزیر جهاد کشاورزی در 14 مهر سال 1386 در سازمان حج و زیارت تهران و به مناسبت روز دامپزشک را از حضور و فعالیت پر رنگ تر این شرکت در زمینه تولید نسبت به فعالیت های تحقیقاتی را فراموش کند و به انتقادات به جا و به هنگام وزیر جهادکشاورزی اهمیت بیشتری بدهد و نیت مثبت خود را با تلاش بر روی حذف تعرفه 40 درصدی واردات واکسن ها به تمام واردکنندگانی که حائز شرایط واردات می باشند نشان دهد.
این سازمان مقتدر که امروزها باید بیشتر از نقش اساسی خود به جامعه صحبت کند، نباید فراموش کند که حمایت از تولید کنندگان گوشت ( دامداران و مرغداران ) نیز باید انجام شود که البته وضع تعرفه های سنگین باعث افزایش قیمت تولیدی محصول نهایی می شود و این خود باعث حذف تولیدکنندگان از چرخه تولید خواهد شد چرا که با افزایش قیمت تمام شده گوشت مرغ، هم مرغدار و هم مصرف کننده با قیمتی بالا برای تولید و خرید گوشت مرغ مواجه می شوند. قیمتی که شاید بتوان جلوی افزایش آن را به سادگی یک تصمیم درست، گرفت.

 
 
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com