تعداد کارخانجات صنایع لبنی با میزان تولید شیر خام کشور همخوانی ندارد

تعداد کارخانجات صنایع لبنی با میزان تولید شیر خام کشور همخوانی ندارد
امیر مفتخری کاشانی افزود: بر اساس اطلاعات وزارت جهاد کشاورزی، هم اکنون صنایع تبدیلی و فرآوری لبنی کشور 16.5 میلیون تن ظرفیت اسمی تولید دارند، که حدود 6.5 میلیون تن ظرفیت کارخانجات ایجاد شده بیش از ظرفیت تولید شیر خام کشور است.
وی اظهار داشت: هم اکنون برای احداث کارخانجات صنایع تبدیلی و فرآوری، مجوزها از طریق وزارت صنعت، معدن و تجارت صادر می شود و وزارت جهاد کشاورزی هیچ گونه اعمال نظری در این خصوص ندارد.
وی تاکید کرد: عدم همخوانی تعداد و ظرفیت بالای کارخانجات صنایع لبنی با میزان تولید شیر خام به عدم هماهنگی وزارتخانه های صنعت، معدن و تجارت با وزارت جهاد کشاورزی مربوط می شود.
این مقام مسئول گفت: معتقدیم اشکالاتی به عدم هماهنگی وزارت صنعت، معدن و تجارت با وزارت جهاد کشاورزی وارد است که بدون اخذ استعلام از دستگاه متولی تولید شیر خام (معاونت امور دام وزارت جهاد کشاورزی) برای احداث کارخانجات صنایع لبنی مجوز صادر می کند.
مفتخری کاشانی افزود: به منظور کاهش مشکلات کارخانجات صنایع تبدیلی لبنی نیاز است تا وزارت صنعت، معدن و تجارت برای صدور مجوز کارخانجات صنایع تبدیلی در استان ها از سازمان امور دام استعلام میزان تولید شیر خام همان استان را نیز دریافت کند.
وی اضافه کرد: با دریافت استعلام میزان تولید شیر خام در هر استان مشخص می شود که به چه تعداد کارخانه صنایع تبدیلی در کشور نیاز است.
مدیر کل امور دام وزارت جهاد کشاورزی تصریح کرد: هم اکنون ظرفیت تولید شیر خام کشور پاسخگوی نیاز کارخانجات صنایع تبدیلی و تکمیلی نیست و در نهایت این کارخانجات با کمبود شیر مواجه هستند که به منظور بهره مندی از تمامی ظرفیت کارخانجات صنایع لبنی به واردات شیر خشک مبادرت می کنند.
وی اظهار داشت: بنا بر این عدم هماهنگی دستگاه های متولی در طولانی مدت مشکلاتی را برای صنایع و با واردات بی رویه شیر خشک ضربه هولناکی به بدنه تولید داخل وارد خواهد کرد.
 
 
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com