تشکیل کمینه بحران برای پایان دادن به اعتراض تولید کنندگان تخم مرغ

تشکیل کمینه بحران برای پایان دادن به اعتراض تولید کنندگان تخم مرغ
دولت فرانسه روز شنبه اعلام کرد قصد دارد هفته آینده به منظور پایان دادن به اعتراضات کشاورزان معترض به کاهش قیمت تخم مرغ در این کشور کمیته بحران تشکیل دهد.
خبر تشکیل کمیته بحران از سوی دولت فرانسه پس از آن اعلام شد که گروهی شامل حدود20 تولید کننده عمده مرغ و تخم مرغ در منطقه «برتانی» فرانسه صدها هزار تخم مرغ تولیدی خود را طی روزهای اخیر در خیابانها و محوطه ادارات دولتی به ویژه اداره های مالیات شکستند.
تولید کنندگان مرغ و تخم مرغ فرانسه به کاهش قیمت مازاد محصولات تولیدی در این کشور اعتراض دارند. آنها از مقامات دولتی که مسئولیت تنظیم بازار تخم مرغ را به عهده دارند می خواهند تولید این محصول را در کشور به میزان پنج درصد کاهش دهند.
بـه گـزارش خبرگـزاری آلمان از پاریس، بر اساس برآوردهای انجام شده، تولید کنندگان تخم مرغ شامگاه جمعه حدود 140 هزار تخم مرغ را در خیابانهای سن بریو شکستند. شمار تخم مرغهای شکسته در اعتراضات روز پنجشنبه نیز حدود 100 هزار عدد تخمین زده شد.
از دیگر مواردی که تولید کنندگان تخم مرغ به آن اعتراض دارند، به کار گرفتن تجهیزات گران قیمت به منظور تطابق با معیارهای بهداشتی جدید اتحادیه اروپا در خصوص اماکن پرورش ماکیان است که باعث کاهش سود تولید کنندگان تخم مرغ شده است.
وزارت کشاورزی فرانسه در پاریس در این باره اعلام کرد اوایل هفته آینده قصد دارد با کشاورزان در خصوص اعتراضات آنها گفتگو کند. این در حالی است که کشاورزان و تولید کنندگان معترض اعلام کرده اند به اعتراضات خود ادامه خواهند داد.

 
 
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com