تشکیل کمیته‌ای برای بررسی‌ بیماری‌های تنفسی طیور

تشکیل کمیته‌ای برای بررسی‌ بیماری‌های تنفسی طیور
رئیس سازمان دامپزشکی از تشکیل کمیته‌ای برای بررسی‌ بیماری‌های تنفسی در طیور خبر داد.
به گزارش خبرگزاری فارس از بجنورد، محسن دستور در جمع خبرنگاران اظهار داشت: این کمیته به دلیل غبار آلود شدن برخی از استان‌های کشور و وجود مشکلات تنفسی شکل گرفته است. 
وی افزود: یکی از مشکلات ایجاد این پدیده وجود بیماری‌های تنفسی در طیور بوده، از این رو این کمیته برای رفع این مشکل فعال شده است، در این راستا برای ایجاد شرایط بهداشتی بهتر مطالعات مرتبط انجام و تا سه ماه آینده نتیجه به وزارت جهاد کشاورزی منعکس می‌شود. 
دستور گفت: در این طرح تلاش شده تا تعداد تلفات طیور به خاطر وجود بیماری‌های تنفسی کاهش یابد. 
رئیس سازمان دامپزشکی کشور همچنین کاهش موارد آلودگی دام را از مهم‌ترین برنامه‌های این سازمان عنوان و تصریح کرد: سال گذشته کانون‌های بیماری در کشور کنترل و هشدارهای لازم به مراکز دامی ارائه شد. 
دستور گفت: این برنامه‌ها امسال با قوت بیشتری از سوی دامپزشکی برای تامین بیش از پیش سلامت انجام می‌شود. 
وی همچنین از آغاز واکسیناسیون دامی از خرداد امسال خبرداد و افزود: این واکسیناسیون برای کنترل بیماری تب برفکی انجام می‌شود. 
دستور اظهار داشت: برای پیشگیری از بیماری‌های دامی سال گذشته 240 میلیون نوبت سر گوسفند و بز و همچنین 19 هزار نوبت سر گاو و گوساله علیه بیماری‌های واگیر واکسینه شدند. 
رئیس سازمان دامپزشکی کشور همچنین تعداد دام‌های واکسینه شده علیه بیماری بروسلوز را یک میلیون و 850 هزار نوبت سر دام سنگین و 9 میلیون نوبت سر دام‌های سبک عنوان کرد و گفت: امسال عملیات واکسیناسیون در سطح وسیع‌تر با مشارکت بخش دولتی و خصوصی انجام می‌شود. 
وی همچنین یکی از مهم‌ترین برنامه‌های دامپزشکی را در سال جاری نظارت بر محصولات ارگانیک مورد استفاده بخش دام و طیور عنوان کرد و افزود: در این زمینه با استانداردها فاصله داشته است، از این رو تلاش می‌شود تا کیفیت این محصولات برای تولید بهتر ارتقا یابد. 
دستور همچنین از برگزاری دو اجلاس منطقه‌ای طی سال جاری توسط سازمان دامپزشکی کشور خبرداد و تصریح کرد: بر همین اساس اجلاس منطقه‌ای بیماری‌های دام با حضور 45 کشور منطقه آسیایی در آذرماه در تهران برگزار می‌شود. 
رئیس سازمان دامپزشکی کشور گفت: در این اجلاس اعضای سازمان جهانی بهداشت oae شرکت خواهند داشت. 
وی با بیان اینکه کمیسیون دامپزشکی سازمان اکو نیز امسال تشکیل می‌شود، تصریح کرد: اگر این کمیسیون شکل بگیرد، ارتباط علمی تهران با 10 کشور عضو اکو در بخش دامپزشکی برقرار می‌شود که این ارتباط می‌تواند به ارتقای سطح علمی کشورهای عضو بینجامد. 
وی همچنین با اشاره به اینکه کنترل قاچاق دام جزو ماموریت‌های دامپزشکی نیست، اظهار داشت: اگر مواردی مشاهده شود صرفا به دستگاه‌ها اعلام خواهد شد.
 
کلمات کلیدی بیماری تنفسی
 
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com