تشکیل 2 هزار پرونده تعزیراتی برای گرانفروشان مرغ

تشکیل 2 هزار پرونده تعزیراتی برای گرانفروشان مرغ
معاون حقوقی و اجرایی اداره کل تعزیرات حکومتی استان تهران گفت: در ماه مبارک رمضان گشت‌های سیار برای نظارت و رسیدگی به شکایات و تخلفات حضور خواهند داشت.
بزرگمهر صادقی نیچ‌کوهی  تصریح کرد: در خصوص تعزیرات حکومتی آن چیزی که در صلاحیت این سازمان است، رسیدگی به تخلفات مصرحه درقانون نظام صنفی و قانون حمایت است. در این راستا کنترل بازار و نظارت بر قیمت‌ها بر عهده مراجع نظارتی از جمله سازمان حمایت از مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان، سازمان صنعت و معددن و تجارت و شورای اصناف است. بنابراین سازمان تعزیرات حکومتی فقط مرجع رسیدگی است.
وی بیشترین آمار تخلفات را مربوط به کم‌فروشی، گران فروشی، تقلب، عدم درج قیمت و عدم صدور فاکتور برشمرد و در خصوص گران شدن اخیر مرغ و پیگیری‌های سازمان تعزیرات حکومتی خاطر نشان کرد: مراجع نظارتی تدابیری را انجام داده‌اند اما در خصوص بحث تخلف، همین مراجع نظارتی گزارشی تنظیم کردند و قیمتی تعیین شد که براساس آن قیمت، مرغ را به فروش می‌رسانند. اگر بالاتر از آن قیمت فروخته شود تخلف‌ گران‌فروشی محسوب می‌شود. در این راستا حدود دو هزار پرونده به تعزیرات حکومتی ارجاع شده که به 75 درصد آنها رسیدگی و حکم محکومیت صادر شده است و متخلفان به حدود 1/5 میلیارد ریال جزای نقدی محکوم شده‌اند.
صادقی نیچ کوهی درباره تکرار تخلف از سوی متخلفان نیز اظهار کرد: تکرار تخلف بر اساس قانون اگر بیش از سه مرتبه اتفاق بیفتد، به نصب پارچه محکومیت و تعطیلی واحد صنفی نیز منتهی خواهد شد. ما این تخلفات را در حال حاضر رسیدگی کردیم، برخی از این تخلفات قطعی است و برخی دیگر باید به تجدید نظر بروند و موقعی که قطعی شد، بر اساس قانون تعطیلی واحد صنفی را در بر خواهد داشت.
وی درباره طرح رمضان نیز تصریح کرد: شعب ویژه‌ای را برای طرح رمضان اختصاص داده‌ایم. با توجه به کالاها، مواد غذایی و اقلام پرمصرف در این ایام که عموم مردم و شهروندان به آن نیاز دارند، نظارت ویژه‌ای را داریم. همچنین گشت‌های بسیاری در این ایام برای رسیدگی به شکایت و بازرسی عموم مردم وجود دارند و این شعب پس از رسیدگی به تخلف، حکم را صادر می‌کنند و حکم بلافاصله به دلیل اهمیت داشتن موضوع اجرا می‌شود.
معاون حقوقی و اجرایی اداره کل تعزیرات حکومتی در پایان گفت: هموطنان هر گونه شکایتی داشته باشند می‌توانند با 124 تماس بگیرند تا در اسرع وقت به شکایتشان رسیدگی شود.

 
 
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com