تشکل‌ها در تعیین قیمت تضمینی دخالتی نداشتند

تشکل‌ها در تعیین قیمت تضمینی دخالتی نداشتند
مشکل تشکل‌ها این است که اسما مطرح هستند اما در باطن آن‌ها را قبول ندارند به طوری که در طرح خرید تضمینی مرغ و تخم مرغ از قیمت تثبیت شده خبر نداشتیم.
به گزارش خبرنگار ایسنا، ناصر نبی‌پور ـ مدیرعامل اتحادیه مرکزی مرغداران (میهن) گفت: طرح خرید تضمینی مرغ و تخم مرغ توسط اتحادیه مرکزی تعاون روستایی اجرا می‌شود که ظاهرا تشکل خصوصی‌اند اما کارمندان وزارت جهاد کشاورزی هستند. تشکل‌ها اصلا در تعیین قیمت تضمینی هیچ دخالتی نداشتند و قیمت تثبیت شده مناسب نیست.
وی با بیان اینکه قیمت تمام شده با هفت درصد سود کیلویی 1100 تومان است که در این طرح890 تومان در نظر گرفته‌ شده است، افزود: طرح خرید تضمینی طرحی بسیار مناسب است اما تعیین قیمت آن باید با حضور نماینده تشکل‌ها، نماینده وزارت بازرگانی و نماینده وزارت جهاد کشاورزی انجام شود.
نبی‌پور اظهار کرد: در این طرح خرید 500 هزار تن تخم مرغ پیش‌بینی شده است که امکان توزیع آن وجود ندارد. اشتباه مسوولان این است که تخم مرغ را به عنوان کالای سودآور نگاه می‌کنند در صورتی که تخم مرغ سودآور نیست و مغازه‌داران برای تکمیل شدن اجناس خود آن را توزیع می‌کنند.
مدیرعامل اتحادیه مرکزی مرغداران، گسترش صنایع تبدیلی تخم مرغ را مناسب دانست و افزود: با توجه به نوسان قیمت تخم مرغ در فصول گرم و سرد این صنایع به تنظیم بازار بسیار کمک می‌کند و از طرف دیگر با توجه به اینکه شش تا هشت درصد تخم مرغ شکسته وجود دارد این صنایع از ورود غیر بهداشتی تخم‌مرغ‌ها به کارخانه‌ها و قنادی‌ها جلوگیری می‌کند.
وی اقدام سال گذشته بخش تعزیرات وزارت بازرگانی در برخورد با شرکت‌های بسته‌بندی تخم مرغ بهداشتی را غیر کارشناسی خواند و افزود: این شرکت‌ها با زحمات دامپزشکی تشکیل شده بودند که براساس این برخورد بسیاری از آن‌ها تعطیل شدند، در صورتی که با بسته‌بندی کردن تخم مرغ، شناسنامه و هویت تولید آن مشخص خواهد شد.
نبی‌پور خاطرنشان کرد: در حال حاضر 90 درصد تخم مرغ‌ها به صورت فله‌ای توزیع می‌شود.
 
کلمات کلیدی خرید تضمينی
 
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com