تشریح علت افزایش قیمت تخم‌مرغ و کاهش قیمت مرغ در بازار

تشریح علت افزایش قیمت تخم‌مرغ و کاهش قیمت مرغ در بازار
سید کمال فدایی فروتن توضیح داد: امسال میزان تولید مرغ افزایش چشم گیری داشت و از طرفی دولت با توجه به اجرای قانون هدفمندی یارانه‌ها، میزانی مرغ تولید شده در سراسر شهرها و استان‌ها ذخیره کرده بود که اگر در زمانی بازار نامتعادل شود این میزان مرغ به بازار عرضه شود.
معاون نظارت و بازرسی سازمان بازرگانی استان مرکزی خاطرنشان کرد: با توجه به این‌که بازار نامتعادل نشد، این مرغ در سردخانه‌ها باقی ماند و با توجه به این‌که مرغ یک زمان مصرف دارد باید وارد بازار می‌شد.
فروتن ادامه داد: در حال حاضر مرغ گرم تولید می‌شود و نیز مقداری مرغ منجمد در سردخانه‌ها وجود دارد که باید وارد بازار می‌شد. ورود این میزان مرغ از طرف استان‌ها و حجم بالای تولید نسبت به مصرف باعث شد با یک عرضه بیش از تعادل روبه رو شویم.
وی خاطرنشان کرد: مردم سعی می‌کنند در هزینه‌هایشان صرفه‌جویی کنند و از روی برنامه اقدام به مصرف می‌کنند که همه این‌ها موجب شد تولید افزایش، تقاضا، کاهش و در نهایت قیمت مرغ کاهش یابد.
معاون نظارت و بازرسی سازمان بازرگانی استان مرکزی تصریح کرد: علت افزایش قیمت تخم‌مرغ، کاهش عرضه بوده است.
فروتن یادآور شد: در بهمن ماه سال گذشته، بیماری آنفلوآنزا در مرغداری‌های تخم گذار در سطح چند استان منجر به معدوم شدن مرغ‌های تخم گذار شد. عمده‌ترین این مراکز قم، تهران، قزوین و کرج بودند که مرغداری‌ها را معدوم و قرنطینه کردند؛ پس از بروز این مشکل در سراسر کشور با کاهش عرضه تخم مرغ و افزایش قیمت مواجه شدیم.
وی افزود: افزایش قیمت تا اواسط مهرماه نامحسوس بود اما پس از ماه رمضان و آغاز مهرماه و از سویی دیگر سرد شدن هوا و ماندگاری بیشتر تخم‌مرغ، قیمت آن افزایش یافت.
فروتن تاکید کرد: کاهش تولید و افزایش تقاضا باعث شد قیمت تخم مرغ به شدت افزایش یابد. البته باید به این موضوع توجه کنیم که قیمت نهاده‌ها، مرغ مادر و داروهای دامی و تقویتی نیز به شدت افزایش یافته است.
وی بیان کرد: هم اکنون قیمت در عمده فروشی‌ها برای هر کیلوگرم تخم‌مرغ حدود 3000 تا 3200 تومان است که در قیمت خورده فروشی باید 10 درصد به این مبلغ اضافه شود. مردم می‌توانند قیمت روزانه را از شماره تلفن 124 جویا شوند.
معاون نظارت و بازرسی سازمان بازرگانی استان مرکزی عنوان کرد: برای افزایش تولید تخم مرغ به یک زمان 45 تا 50 روزه نیاز داریم تا مرغ مادر بتواند تخم گذاری کند که در این مدت با واردات می‌توانیم این مشکل را برطرف کنیم.
فروتن افزود: پس از افزایش تولید تخم‌مرغ در کشور و رسیدن به تولید سر به سر در داخل کشور دیگر نیازی به واردات نخواهیم داشت.

 
نظرات شما
  •  

    مرغدار کنگاوری گفت : ۹۰/۰۷/۰۶

    سلام؛برادر من چطور شد تا مرغ یاتخم مرغ گران میشه عزیزان سریع به فکر واردات میفتن تامبادا مصرف کننده مثلا بابت خرید ۲شانه تخم مرغ۲هزار تومان ضررنکنه؛ولی وقتی پای ارزانی مرغ وضرر میلیونی مرغدار میشه هیچکس راهکار بلد نیست وسکوت میکنن؛خدا وکیلی علت چیه؛چرا برای ضرر ملیونی فکری نمیشه چون تعدادتولیدکنندگان کمترن وصداشون بجای نمیرسه؛واقعا معیار حق زیاد بودن افراده ؛فکر کنید این مشکل برای خودتون پیش امده خداییش باز هم راهکار نداشتید؛چرا یکبار از زبان یکیتون در نمیاد بگین مرغمون را صادر کنیم چرا برای برادران قحطی زده در سومالی مرغ منجمد نمیفرستیم تا یخچالمون جاش باز بشه و مرغ؛ برادران متضررمرغدارمون راخریداری کنیم چرا یکی نیست از سوبسید ویا برگشت سهم یارانه ها به بخش تولید دم بزنه چرا...

    پاسخ...
  •  

    - گفت : ۹۰/۰۷/۰۶

    برای افزایش تولید تخم مرغ به یک زمان 45 تا 50 روزه نیاز داریم .
    اخه چرا در مورد چیزی که بلد نیستین صحبت میکنین اخه بی سواد ترین ادم تو جامعه ما میدونه برای اینکه مرغ تخم کنه نیاز به یه زمان حداقل سه چهار ماه نیاز هست نه 40 .-50 روز

    پاسخ...
  •  

    ضرغامی مرغدار اسلام شهر گفت : ۹۰/۰۷/۰۹

    اقای قدایی شماره 124 یا (تعزیرات حکومتی) که برای جلوگیری از گران فروختن تخم مرغ اعلام کردهاید جوابگوی مرغ های تولید شده که روی دست ما مانده هم هست؟؟
    هرعدد مرغ را با وزن 3کبلو مبلغ 15000ریا ضرر میدهیم کجاست تعزیرات ؟؟
    چرا شما درخبر بالا ازدادن جواب درست تفره رفته اید؟

    پاسخ...
  •  

    - گفت : ۹۰/۰۷/۱۰

    سلام علیکم پیشنهاد می شود که مسئولین محترم هرچه سریعتر بدنبال واردات پولت تخم گذار باشند تا وارد کرن خود تخم مرغ با تشکر

    پاسخ...
  •  

    مرغدار بیچاره گفت : ۹۰/۰۷/۱۰

    علی(ع):معیار انتخاب کسی برای هرکار میزان تخصص اوست،درست مثل کشور ما،مثلاً من کسانی رو دیدم که نمی دونن نوک و دم جوجه کدوم طرفه ولی رییس یه جایی هستن و نظر کار شناسی میدن.

    پاسخ...
  •  

    رضا گفت : ۹۰/۰۷/۱۰

    با سلام .به نظر شما رضايت 70ميليون نفر مصرف كننده مهم تره يا رضايت شايد 1ميليون توليد كننده؟ ديگه خودتون جواب خودتونو بدين دوستان عزيز توليد كننده

    پاسخ...
  •  

    محمدعلی سالاری گفت : ۹۰/۰۷/۱۱

    باسلام چراوزارت بازرگانی فقط درمواقع گران شدن قیمت اجناس واردصحنه می شودبرای مثال هرموقع قیمت تخم مرغ ارزان است ومرغداران بیچاره ضررمی دهندبازرگانی جوابی نمی دهدولی متاسفانه همین که 10تومان قیمت بالامی رودهرروزجلسه می گذارندومی گویندبایدبازاررامتعادل میکنیم حرف این است که اگردربازارخراب وزارت بازرگانی نمی تواندکاری به حال مرغداران بکندچرادربازارداغ چندروزه مانورمی دهد.بازهم حرفی نداریم لااقل مقداری دان ارزان به مرغداران بدهدودرمقابل تخم مرغ ارزان بخواهد

    پاسخ...
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com