تشدید برخورد با عوامل کم‌فروشی و گرانفروشی

تشدید برخورد با عوامل کم‌فروشی و گرانفروشی
استاندار هرمزگان خواستار برخورد شدید با "عوامل احتکار، کم‌فروشان و گران‌فروشان" شد و از ذخیره 2 هزار و 500 تن گوشت در سردخانه‌های این استان خبر داد.
ابراهیم عزیزی در نشست ستاد تنظیم بازار اظهار داشت: در ماه‌های پایانی سال با بهره‌گیری از تمام ظرفیت‌ها و فرصت‌های لازم باید برخورد قاطع با گرانفروشان، کم فروشان و محتکران در بازار شود و بازخورد این عمل از طریق رسانه ملی، خبرگزاری‌ها، روزنامه‌ها و نشریات استانی اطلاع رسانی شود.
وی توزیع، تامین و نظارت را سه وظیفه اساسی تعریف شده در ستاد تنظیم بازار استان اعلام کرد و ابراز داشت: تعلل در این سه مولفه ضایع کردن حقوق مردم است و پیگیری و رسیدگی به مشکلات مردم باید در راس تمام امور این ستاد قرار گیرد.
عزیزی با بیان این مطلب که برخورد جدی با فروشندگانی که به حق خود قانع نیستند و موجب اخلال در بازار می‌شوند را باید به طور جد پیگیری کرد اظهار داشت: برخورد قاطع دستگاه‌های اجرایی با افرادی که موجب کارشکنی در بازار می‌شوند از وظایف آن‌ها است و شدت بر خورد در این حوزه بازتاب بهتری را در سطح بازار دارد.
رئیس ستاد تنظیم بازار هرمزگان اضافه کرد: نظارت بر بازار بندرعباس که مشکل عمده در کم‌فروشی و گرانفروشی دارد با بالفعل در آوردن بیشتر دستگاه‌های اجرایی در این بخش موجب انعکاس بهتر آن در روند بازارهای شهرستان‌های استان می‌شود.
عزیزی با تاکید بر این امر که بازرسان ویژه‌ای از فردا به‌صورت محسوس و نامحسوس بر بازار نظارت داشته باشند افزود: خدمتگزاری به مردم وظیفه همه مدیران و مسئولان استانی است که بخشی از آن مبارزه با گرانفروشی و کم فروشی در بازار است.
استاندار هرمزگان در بخشی دیگر از سخنان خود اضافه کرد: گسترش غرفه‌های اتحادیه تعاونی روستایی با همکاری شهرداری‌ها در استان باعث از بین رفتن احتکار و سودجویی برخی از افراد فرصت طلب است.
وی با تصریح این موضوع که کیفیت بالا و قیمت ارزان باید جز خصوصیات اصلی غرفه‌های اتحادیه تعاونی روستایی باشد ادامه داد: در حال حاضر 13 مرکز تعاونی روستایی در بندرعباس وجود دارد که با ارتقای 20 مرکز دیگر از طرف شهرداری بندرعباس این عدد به 33 مرکز عرضه مستقیم کالا تبدیل می‌شود که در سطح استان این رقم 28 غرفه است که با همکاری شهرداری‌های مراکز شهرستان‌ها به 45 مرکز افزایش می‌یابد.
نماینده عالی دولت در هرمزگان با بیان این موضوع که ذخیره سازی مطلوبی باید برای ایام نوروز انجام پذیرد گفت: مدیران و مسئولان استانی باید موضوع ذخیره‌سازی را به جد پیگیری کنند تا استان با مشکل کمبود کالایی در آن ایام مواجه نباشد.
وی برطرف کردن نیاز مردم به کالاهای اساسی را یکی از وظایف ستاد تنظیم بازار دانست و اعلام کرد در حال حاضر 2 هزار تن مرغ و 500 تن گوشت قرمز در سرد خانه‌های استان ذخیره شده است که این رقم برای تامین و ذخیره سیب و پرتغال به ترتیب 700 و 500 تن است.
عزیزی با تاکید بر این موضوع که هیچ بازاری نباید بدون اجازه سازمان صنعت معدن و تجارت برگزار شود اضافه کرد: باید از تشکیل بازارهایی که اجناس نامرغوب تحویل مردم می‌دهند جلوگیری کرد و در این مقوله شهرداری هم باید با سازمان بازرگانی همکاری کند.
استاندار هرمزگان در پایان جلسه خواستار حل مشکلات ورود و خروج کالاهای اساسی از گمرک و بنادر استان شد و ادامه داد: در جلسه آتی ستاد تنظیم بازار استان گزارش عملکرد شهرستان‌ها نیز بررسی می‌شود.
مدیرکل تعزیرات حکومتی استان نیز در این نشست گفت: در 9 ماهه اخیر 642 واحد تجاری در استان به غیر از بندرعباس پلمپ شده است که به طور متوسط در هر ماه 70 واحد و میانگین تقریبی آن برای هر شهرستان شش واحد است.
محمد حسن‌پور ادامه داد: از 23 مهر لغایت هفتم دی ماه سال جاری سه هزار و 228 پرونده به ارزش هفت میلیارد ریال تشکیل شد که از این تعداد هزار و 72 مورد گزارش مردمی و 129 مورد آن از طریق گشت‌زنی ماموران اداره تعزیرات به دست آمده است.

 
 
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com