تزریق 1300 تن گوشت مرغ به بازار استان تا چند روز آینده

تزریق 1300 تن گوشت مرغ به بازار استان تا چند روز آینده

رییس سازمان بازرگانی اذربایجان غربی گفت: طبق قرارداد وزارت بازرگانی با اتحادیه تعاونی‌های صنعتی مرغ، بزودی 30 تن گوشت مرغ با قیمت تعادلی تامین و در اختیار واحدهای توزیع گوشت مرغ در کشور قرار می‌گیرد.
جعفر صادق اسکندری در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، با بیان این مطلب افزود: طبق این قرار سهم آذربایجان غربی 1300 تن خواهد بود که در همین زمینه مباشر توزیع این میزان گوشت مرغ در استان انتخاب شده و در حال مذاکره با اتحادیه‌ها برای عقد قرار داد هستند تا از طریق این تشکل‌ها در واحدهای عرضه مرغ، آن را توزیع کنند.
وی تصریح کرد: نرخ گوشت مرغ بعد از توزیع 1300 تن، قطعا متاثر از بازار و میزان عرضه و تقاضای آن خواهد بود اما پیش بینی می‌شود این قیمت بین 2900 تا 3000 تومان باشد.
رییس سازمان بازرگانی آذربایجان غربی با اشاره به این که هم اکنون قیمت مرغ در آذربایجان غربی نسبت به سایر استان‌ها کمتر است، عنوان کرد: میانگین کشوری مرغ بین 3300 تا 3400 تومان است در حالی که این میزان در اذربایجان غربی بطور متوسط 3000 تومان است.
اسکندری با بیان اینکه فعلا برنامه‌ای از سوی مسوولان رده بالای آذربایجان غربی برای متوقف کردن خروج گوشت مرغ از استان که به عنوان یکی از تولید کنندگان و صادر کنندگان این کالا در کشور مطرح است وجود ندارد، اظهار کرد: برخی مواقع شاهد شوک‌های مقطعی در بازار هستیم که این امر تنها منحصر به کالای گوشت نمی‌شود، بنابراین مسوولان رده بالای استان نیز با آگاهی به این مسئله تحت تاثیر آن قرار نگرفته و دستوری برای توقف صادرات گوشت مرغ از استان که می‌تواند به بازار کشور لطمه وارد کند، به سازمان بازرگانی و گمرکات استان ابلاغ نشده است.
وی با اشاره به واردات 5000 تن گوشت مرغ از کشور ترکیه از سوی این سازمان، گفت:واردات این میزان گوشت مرغ بر اساس اعلام آمادگی کشتارگاهها و همچنین اتحادیه مرغداری‌های استان، بر عهده آنها خواهد بود که با قیمتی مناسب آن را وارد می‌کنند که سازمان بازرگانی نیز وظیفه نظارت بر این امر را بر عهده خواهد داشت.
وی در ادامه از افزایش گرمای هوا در سالجاری به عنوان یکی از دلایل مهم کاهش جوجه ریزی و افزایش قیمت گوشت مرغ در بازار کشورنام برد و افزود: گرمای هوا باعث افزایش هزینه تمام شده جوجه ریزی برای مرغداران می‌شود و علاوه بر آن نیز راندمان تولید را نیز کاهش می‌دهد که این امر کاهش عرضه و افزایش تقاضا در بازار را بدنبال داشته و در نهایت منجر به گرانی گوشت مرغ می‌شود.
وی تصریح کرد: با وجود اینکه طی چند روز اخیر عدم همکاری مرغداران با دولت، یکی از دلایل مهم افزایش گوشت مرغ عنوان می‌شود، این امر در آذربایجان غربی وجود نداشته است و تمامی مرغدران استان همکاری نزدیکی با سازمان بازرگانی برای افزایش عرضه مرغ در بازار استان را داشته‌اند.
رییس سازمان بازرگانی آذربایجان غربی خاطرنشان کرد: تلاش می‌کنیم تا ماه مبارک رمضان با اجرای برنامه‌های نظارتی و همچنین افزایش عرضه مستقیم کالا به بازار قیمت گوشت مرغ را به کمتر از 3000 تومان برسانیم.

 
کلمات کلیدی توزيع
 
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com