ترمز صنعت مرغداری با توقف کامیون ها

ترمز صنعت مرغداری با توقف کامیون ها
این روزها صنعت مرغداری ایران یکی از صنایعی شده که بخت و شانس ازآن روی برگردانده و هیچ تاسی در تخته این صنعت خوب نمی آید و هر مهره ای را تکان می دهی در جایی دیگر ضربه ای سنگین تر را تحمل می کنی.
آنفولانزای فوق حاد پرندگان در سال 96، واردات تخم مرغ در اوج تولید، قیمت پایین گوشت مرغ، ضرر تولیدکنندگان تخم مرغ، کاهش شدید قیمت جوجه یکروزه همه و همه حکایت از داستانهای خبرهای بد در صنعت مرغداری ایران می دهد.
مدیران و تولیدکنندگان هر روز با یک چالشی روبرو هستند و هنوز مشکل قبلی را حل نکرده و به سرانجام نرسانده ؛ مصیبت بعدی متولد می شود و این داستان و مشکلات که در نهایت به بحث مدیریت کلان ختم می گردد، در نقطه ای از تصمیمات به یک گره کور حل نشدنی می رسد که امان از امید به آینده را در می آورد.
به فرمایشات جوانان امروزی، اعتصاب کامیون دارها را کجای دلمان بگذاریم؟ چند روز است که کامیون داران به علت های متفاوتی فعالیت خود را متوقف کرده اند و آن تعدادی هم که مشغول به فعالیت هستند، رسماً با ترس و لرز اقدام به فعالیت می کنند که امیدواریم این مشکل هر چه سریعتر از سوی مسئولین رسیدگی و برطرف گردد اما مصائب ایجاده شده از این عدم فعالیت کم نبوده و رسماً ترمز فعالیت روزانه صنعت مرغداری ایران را کشیده است.
جوجه های یکروزه که هر چه سریعتر باید به سالن مرغداری ها منتقل شوند، در جوجه کشی ها مانده و بعضاً مجبور به معدوم سازی آنها شده یا جوجه ها با تاخیر زیاد به دست مرغداران می رسد که ضرر این تاخیر به شکل تلفات از جیب مرغداران می رود و این تلفات یه منزله کاهش تولید و کاهش گوشت مرغ در یک ماه آینده خواهد بود که خود به خود باعث افزایش قیمت آن خواهد شد.
مرغ های زنده ای که باید به کشتارگاه منتقل شوند در سالن های مرغداری جا خشک کرده اند و در حال خالی کردن انبار ذرت و سویاهائی می باشند که این روزها حکم طلا را دارند.
نهاده ها بارگیری نمی شود تا جوجه های در حال رشد در وضعیت گشنگی قرار گیرند.
داروها به دست مرغداران نمی رسد و بیماری در بین مرغداری ها رو به تلفات می رود و مشکلات تولیدی فراوانی در همین خصوص پیش خواهد آمد.
تخم مرغ های تولیدی تولیدکنندگان به استان ها و شهرستان ها ارسال نمی گردد و احتمالا در بعضی از استان های کم تولید و در همین ماه مبارک رمضان شاهد افزایش قیمت تخم مرغ خواهیم بود.
نباید فراموش کرد که بار موجود زنده با بار آهن و سیمان و سوخت و کابل برق و .... فرق دارد. ضرری که به صنعت مرغداری و هر فعالیتی که با موجود زنده ارتباط دارد ضرر هنگفت و شدیدی است که آن واحد پرورشی را با خاک یکسان می کند.
امروز در این لحظه صنعت مرغداری ایران و قیمت محصولات پروتئینی که قرار است در سفره مردم قرار گیرد رابطه  مستقیمی با تصمیمات دولتمردان در خصوص حل مشکلات و بحران های موجود در سطح کشور را دارد.
شاید ضرری که توقف کامیون داران به صنعت مرغداری ایران وارد می نماید اگر به صورت روزانه محاسبه گردد چیزی کمتر از شیوع یک بیماری خطرناک نباشد و چه بسا همسان و هم اندازه نیز باشد.
از این رو یافتن راه حلی منطقی، ملی و سریع می تواند بخشی از ضررهای ناخواسته صنعت مرغداری ایران را بکاهد و بدون شک و قطعا این حل و فصل نباید بیش از این ها به طول بیانجامد.
 
 
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com