تدوین سه آئین نامه و دستورالعمل برای تضمین کیفیت و سلامت مواد غذایی

تدوین سه آئین نامه و دستورالعمل برای تضمین کیفیت و سلامت مواد غذایی
رییس سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی گفت: در یک سال گذشته وزارت جهاد کشاورزی آئین نامه و دستورالعمل برای تضمین کیفیت و سلامت مواد غذایی را به دستگاه های ذیربط ابلاغ کرده است.
دکتر جهانگیر پر همت رییس سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی (تات) در همایش 14 مهر روز ملی دامپزشکی با بیان این مطلب اظهار داشت: ابلاغ این آئین نامه ها تضمین کننده کیفیت و سلامت مواد غذایی دامی خواهد بود.
وی افزود: دستورالعمل هایی نیز در حوزه آبزیان و محصولات گیاهی تدوین و ابلاغ شده که نقش مهمی در تامین سلامت غذایی، بهداشت عمومی جامعه و کاهش هزینه ها خواهد داشت.
پر همت خاطر نشان ساخت: دامپزشکی در اجرای دستورالعمل های بهداشتی نقش حاکمیتی دارد و به عنوان یک رسالت مهم این کار را دنبال خواهد کرد.
وی با اشاره به وجود 18 بخش تحقیقاتی مستقل و شش واحد مستقل تولید واکسن و سرم سازی در کشور گفت: این واحدهای مستقل سرم سازی زیر نظر موسسه واکسن و سرم سازی رازی فعال هستند.
رییس سازمان تات با اشاره به طرح های کلان ملی برای تولید فرآورده های بیولوژیک و غذایی دام، طیور، آبزیان بیان داشت: یکی از برنامه های اصلی وزارت جهاد کشاورزی اتکا به تولید داخل در راستای تامین نیازهای کشور است.
وی اظهار امیدواری کرد: با تقویت تولید کنندگان داخلی علاوه بر تامین بازار داخل در رابطه با نیازهای منطقه نیز گام های موثری برداریم.
پر همت در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اقدامات انجام شده در حوزه ترویج و آموزش خاطر نشان ساخت: در حوزه آموزش و بهداشت دام خدمات قابل توجهی در حوزه کاربردی و عملی توسط واحدهای آموزشی وابسته به وزارت جهاد کشاورزی انجام شده و نیروهای انسانی مورد نیاز بخش را تامین می کنیم.

 
 
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com