تدوین دستورالعمل جدید نسخه‌نویسی برای دامپزشکان

تدوین دستورالعمل جدید نسخه‌نویسی برای دامپزشکان
معاون تشخیص و درمان سازمان دامپزشکی کشور از تدوین دستور‌العمل نسخه‌نویسی برای دامپزشکان خبر داد و گفت: نسخه‌نویسی‌های غیر علمی یکی از عوامل مصرف بی‌رویه آنتی‌بیوتیک در دام و طیور محسوب می‌شود.
سیدمصطفی عزیزیان صبح امروز در جمع مدیران کل دامپزشکی منطقه یک کشور با اشاره به اینکه سطح کیفی آزمایشگاه‌های دامپزشکی یکسان نیست، افزود: برخی از آزمایشگاه‌ها با استانداردها فاصله دارند از این رو ارتقای کیفی آزمایشگاه‌های دامپزشکی از برنامه‌های این سازمان است.
وی با بیان اینکه آزمایشگاه‌های دامپزشکی سهم مهمی در سلامت و کیفیت تولیدات دامی دارند، اظهار امیدواری کرد، با تدوین نظام جدیدی به انتظارات موجود پاسخ داده شود.
عزیزیان از تدوین دستورالعمل نسخه‌نویسی برای دامپزشکان خبر داد و گفت: نسخه‌نویسی‌های غیر علمی یکی از عوامل مصرف بی‌رویه آنتی‌بیوتیک در دام و طیور محسوب می‌شود.
وی به نقش درمانگاه‌های مرجع دامپزشکی در مواقع بحران از جمله بروز اپیدمی‌ها اشاره کرد و افزود: با وجودی که وظایف درمانی به بخش خصوصی واگذار شده است، این درمانگاه‌ها نقش نظارتی و هماهنگی به عهده دارند.
عزیزیان با اشاره به اینکه چند سالی است تولید مواد اولیه مورد نیاز تولیدات دارو در بخش دام در داخل کشور آغاز شده است، اظهار امیدواری کرد، با همراهی بیشتر نخبگان علمی داخل کشور خودکفایی لازم در این زمینه حاصل شود.
وی به تاثیر نوسانات نرخ ارز در ماه‌های گذشته بر تامین مواد اولیه مورد نیاز واحد تولید داروهای دامی اشاره کرد و گفت: با همراهی نهادهای مسئول و اختصاص ارز مرجع برای این منظور بخشی از مشکلات حل شده است.
معاون تشخیص و درمان سازمان دامپزشکی کشور در عین حال با اشاره به اینکه تامین ارز مرجع با تاخیر صورت می‌گیرد، گفت: تولیدکننده اقدام به خرید ماده اولیه کرده ولی برای ترخیص، ارز مورد نیاز در اختیار ندارد.
عزیزیان با اشاره به ضرورت دسترسی به دارو و واکسن در زمان لازم اظهار امیدواری کرد: با کمک نهادهای مسئول واکسن و داروی مورد نیاز بخش دام به موقع تامین شود.
معاون تشخیص و درمان سازمان دامپزشکی به فعالیت 800 واحد مایه‌کوبی در کشور اشاره کرد و گفت: تقویت مراکز مایه‌کوبی مستقل در دستور کار است.
 
 
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com