تداوم عرضه مرغ منجمد 4900 تومانی در خراسان رضوی

تداوم عرضه مرغ منجمد 4900 تومانی در خراسان رضوی
تداوم عرضه مرغ منجمد 4900 تومانی در خراسان رضوی و عملیاتی شدن پروژه ساخت آسفالت گوگردی در منطقه خانگیران سرخس عناوین دو خبر اقتصادی از خراسان رضوی است.
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی از تداوم عرضه مرغ منجمد 4900 تومانی در استان، پس از ماه مبارک رمضان خبر داد.
ناصر فخرموحدی،در جلسه کمیسیون تنظیم بازار استان، اظهار کرد: به منظور تداوم طرح تنظیم بازار گوشت مرغ، روند توزیع مرغ منجمد در استان پس از پایان ماه مبارک رمضان نیز بدون محدودیت ادامه خواهد داشت.
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی تصریح کرد: به این منظور، مرغ منجمد 4900 تومانی در مشهد مقدس در حداقل 50 واحد صنفی، 24 روزبازار شهرداری، واحدهای سیار، فروشگاههای بزرگ و تعاونی های مصرف ادارات که آمادگی توزیع داشته باشند و در شهرستانها در مراکز منتخب، توزیع می شود.
پروژه ساخت آسفالت گوگردی در منطقه خانگیران سرخس عملیاتی شد
مدیرعامل شرکت پالایش گاز شهید هاشمی نژاد از عملیاتی شدن پروژه اجرای آسفالت گوگردی برای تجاری سازی گوگرد تولیدی این واحد صنعتی در کشور خبر داد.
مسعود حسنی اظهار کرد: شرکت ملی گاز ایران در راستای ایجاد زمینه های جدید مصرف برای گوگرد تولیدی پالایشگاه های کشور و تبدیل آن به محصولات با ارزش افزوده بالا، پروژه اجرای آسفالت گوگردی و انجام عملیات میدانی برای ارزیابی عملکرد آن، در پالایشگاه گاز شهید هاشمی نژاد اجرایی کرد.
مدیرعامل شرکت پالایش گاز شهید هاشمی نژاد با بیان اینکه آسفالت گوگردی توسط شرکت پالایش گاز شهید هاشمی نژاد و پژوهشگاه صنعت نفت در جاده ای به طول 1.5 کیلومتر و به مدت سه سال در یکی از محورهای استان به صورت آزمایشی انجام شده است افزود: با توجه به کسب نتایج رضایت بخش از این پروژه، وزیر محترم نفت دستور تجاری سازی و عملیاتی نمودن اجرای این نوع آسفالت را در کشور صادر کردند.
حسنی با بیان اینکه در حال حاضر قیمت قیر با افزایش قابل توجهی مواجه بوده و موجب افزایش هزینه اجرای آسفالت در پروژه های راه سازی شده است تصریح کرد: گوگرد به عنوان یکی از محصولات جانبی پالایشگاه های گاز کشور می تواند جایگزین 20 الی 40 درصد قیر مصرفی گردد.
وی بیان کرد: در همین راستا به منظور تجاری سازی گوگرد تولیدی پالایشگاه گاز شهید هاشمی نژاد سرخس، توافقات با اداره راه و شهرسازی استان اصفهان برای اجرای این نوع آسفالت به صورت پایلوت در طول 50 کیلومتر از راه های استان اصفهان صورت گرفته است.
مدیرعامل شرکت پالایش گاز شهید هاشمی نژاد تاکید کرد: بنا به درخواست اداره راه و شهرسازی استان اصفهان، هیات مدیره شرکت ملی گاز ایران نیز با واگذاری سه هزار تن گوگرد تولیدی پالایشگاه گاز شهید هاشمی نژاد به صورت رایگان موافقت کرده است.
حسنی با اشاره به اینکه این پالایشگاه تنها قطب تولید انرژی گاز طبیعی در شرق کشور است، گفت: در حال حاضر گاز طبیعی شش استان حوزه شمال و شرق کشور شامل خراسان رضوی، شمالی، جنوبی، گلستان، مازندران و بخشی از استان سمنان توسط پالایشگاه گاز شهید هاشمی نژاد تامین می شود.

 
 
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com