تخم‌مرغ هم تعزیراتی شد

تخم‌مرغ هم تعزیراتی شد
معاون وزیر صنعت و تجارت در توسعه بازرگانی داخلی از اتخاذ 4 تصمیم مهم در نشست امروز ستاد تنظیم بازار برای کنترل قیمت تخم مرغ خبر داد و گفت: تعزیراتی شدن قیمت تخم مرغ ابلاغ شد.
محمدعلی ضیغمی با اشاره به برگزاری جلسات هفتگی ستاد تنظیم بازار و دستور کار نشست امروز که به موضوع تخم مرغ اختصاص داشت گفت: توزیع گسترده تخم مرغ، برخورد با عرضه تخم مرغ به نرخهای غیرمتعارف، هماهنگی با سازمان میادین میوه و تره بار جهت عرضه تخم مرغ وارداتی برای کنترل بازار و ابلاغ تعزیراتی شدن قیمت از جمله تصمیمات نشست کمیته تنظیم بازار با حصور نمایندگان دستگاهها و بخش خصوصی بود.
وی افزود: به دلیل شیوع بیماری آنفلوانزای طیور در کشور حدود 6 هزار تن کسری تولید تخم مرغ در ماه در سطح کشور به وجود آمد به طوری که برخی از واحدها 100 درصد مرغهای تخم گذار خود را از دست دادند.
وی افزایش غیر متعارف قیمت تخم مرغ را ناشی از کسری تولید و عدم واردات تخم مرغ در شهریورماه به دلیل اشتباه گمرکات اجرایی از لحاظ تعرفه 30 درصدی عنوان کرد که منجر به عدم واردات و کمبود شدید تخم مرغ در بازار شد.
ضیغمی ضمن تاکید بر لزوم اهتمام جدی وزارت جهاد کشاورزی و سایر دستگاههای کشوری جهت جلوگیری از شیوع مجدد و ادامه بیماری آنفلوانزای طیور از همکاری در تامین نهاده های طیور از سوی شرکت پشتیبانی امور دام وزارت بازرگانی برای مرغداران طرف قرارداد اتحادیه مرغ داران میهن خبر داد.
وی تصریح کرد: تکلیف وزارت جهاد کشاورزی به ترمیم خسارات تولید با سرعت و برنامه نظام مند در این خصوص مشخص است چرا که با توجه به محدودیت کشورهای تامین کننده تخم مرغ و ظرفیت پایین تولید حتی در کشورهایی مثل ترکیه که میزان تخم مرغ قابل صادرات آنها حدود 100 تن در روز برآورد شده امکان تنظیم بازار در بلند مدت میسر نیست.
ضیغعمی افزود: پروتکلهای بهداشتی با سایر کشورهای تولید کننده تخم مرغ از جمله هند و اوکراین از سوی سازمان دامپزشکی انجام و الزام به اجرای آن از سوی وزارت جهاد کشاورزی صورت گرفته تا ضمن خروج از انحصار ترکیه از افزایش قیمت تخم مرغ هم جلوگیری شود.
 
نظرات شما
  •  

    تقی-مرغدار گفت : ۹۰/۰۷/۱۲

    باسلام:تازمانیکه کار تولید به جای باریک نرسد؛مسئولین بفکر تولید نستند ودرنهایت آن محصول راتعزیراتی اعلام؛از زیر با تعهد شانه خالی می کنند؛باز هم تولیدکننده سرش کلاه گشاد رفته, باز هم آقایان صورت مسئله پاک کردند.کمان تولید کننده محکوم به ورشکستگی است

    پاسخ...
  •  

    ضرغامی مرغدار گوشتی گفت : ۹۰/۰۷/۱۲

    گرانی موقت تخم مرغ فقط به نفع اقازاده هایی است که ان را وارد میکنند وسود های بی حساب میبرند .
    وای بحال تولیدکنندگان کشور

    پاسخ...
  •  

    - گفت : ۹۰/۰۷/۱۲

    پس چرا قیمت سرسام آور اقلام مصرفی مرغداری ها تعزیراتی نمی شه

    پاسخ...
  •  

    مهندس ایروانی گفت : ۹۰/۰۷/۱۳

    با عرض سلام مسئولین محترم عنایت داشته باشند که واردات تخم مرغ در کوتاه مدت به نفع مصرف کننده است ولی استمرار آن منجر به کاهش تولید داخلی و در نهایت افزایش قیمت بیشتر آن میگردد مانند سرنوشتی که برای صنعت شکرکشور اتفاق افتاد و ظرف مدت 2 سال قیمت آن سه برابر شد پس مراقب باشید

    پاسخ...
  •  

    مهندس ایروانی گفت : ۹۰/۰۷/۱۳

    باسلام پرسش این سوال از مسئولین مطلوب است چرا زمانی که قیمت تخم مرغ در تابستان 89 به هرکیلو 820 تومان رسید به فکر صادرات نبودید و اجازه دادید مرغدار ورشکست شود اما به محض افزایش قیمت دست واردات دارید این عمل یعنی مبارزه با تولید کننده داخلی و حمایت از تولید کننده خارجی

    پاسخ...
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com