تخمین افزایش 1 درصدی تولید مرغ گوشتی در جهان تا سال 2018 میلادی

تخمین افزایش 1 درصدی تولید مرغ گوشتی در جهان تا سال 2018 میلادی
وزارت کشاورزی آمریکا، در گزارشاتی که از بازارهای تجارت جهانی دام و طیور منتشر کرده است، اظهار داشته است: "پیش بینی می شود که میزان تولیدات جهانی مرغ گوشتی در سال 2018 میلادی، افزایش 1 درصدی داشته باشد و به 91.3 میلیون تن برسد و مهمترین دلیل آن، افزایش میزان تولید در کشورهای آمریکا، برزیل، هند و اتحادیه اروپا خواهد بود". اتحادیه اروپا و هند تصمیم دارند تا تولیدات خود را کاهش دهند اما کشورهای برزیل و آمریکا، همچنان به افزایش میزان تولیدات خود ادامه خواهند داد.
همگام با تولید، میزان صادرات نیز در سطوح بین المللی، سیری صعودی داشته است. بر اساس این گزارشات، پیش بینی می شود که در سال 2018 میلادی، در زمینه صادرات، شاهد افزایشی 3 درصدی باشیم و در نتیجه، این رقم به 11.4 درصد برسد. از آنجایی که بعضی از رقبای کشور برزیل، به علت ابتلا به آنفلوانزای پرندگان، با محدودیت هایی در زمینه صادرات مواجه شده اند، کشور برزیل از این موقعیت استفاده نموده و در سال 2018  میلادی، صادرات خود را 4 درصد افزایش خواهد داد.
کشور چین با آنفلوانزای پرندگان مقابله می کند
از آن جایی که کشور چین، در حال مبارزه با اثرات نا مطلوب آنفلوانزای فوق حاد پرندگان می باشد، تولیدات این کشور در سال 2018 میلادی، با افزایش 5 درصدی رو به رو خواهد شد. این سومین سال متوالی است که کشور چین، تولیدات خود را کاهش می دهد؛ چین در سال 2016 میلادی، شاهد 8 درصد کاهش و در سال 2017 میلادی، شاهد 6 درصد کاهش در تولیدات مرغ گوشتی خود بوده است.

شیوع آنفلوانزای فوق حاد پرندگان، علاوه بر تاثیرگذاری بر میزان تولیدات در کشور چین، باعث از بین بردن موجودیت ژنتیکی آن ها نیز شده است و در نتیجه، تقاضای مصرف کننده ها در این کشور، کاهش یافته است. تاثیر آنفلوانزای پرندگان بر تولیدکنندگان چینی، متفاوت بوده است. تایلر کازنس (Tyler Cozzens)، اقتصاد دان کشاورزی وزارت کشاورزی آمریکا اظهار داشت: «بعضی از مرغداران بر اثر شیوع این بیماری، خسارت های کمی دیده اند در حالی که برخی دیگر، به دلیل معدوم سازی گله ها، بسته شدن بازار فروش و کاهش تقاضای مصرف کننده ها، خسارت های بیشتری را متحمل شده اند."
مبحث ژنتیک، هنوز هم برای کشور چین، یک فاکتور محدودیت زا به شمار می آید. پیش از این، کشورآمریکا با تمامی گله های مادر خود، کشور چین را تامین می کرد. اما بعد از وقوع آنفلوانزای پرندگان در سال 2015 – 2014 و ایجاد محدودیت های وارداتی در چین، این کشور، مرغ های مورد نیاز خود را از کشور فرانسه تامین کرده است. با این حال، وقوع آنفلوانزا در کشور فرانسه در سال   2016 میلادی، کشور چین را دوباره مجبور ساخته است تا تامین کننده خود را تغییر دهد. این کشور، هم اکنون در تلاش است تا با بیماری آنفلوانزا مبارزه نماید.
به همین دلیل، وزارت کشاورزی آمریکا پیش بینی می کند که میزان واردات گوشت مرغ در کشور چین در سال  2018 میلادی،  7 درصد افزایش یابد. گزارشات نشان می دهند که برزیل، در حال استفاده از این وضعیت رخ داده در کشور چین می باشد.  کشور آمریکا تا سال 2009 میلادی، 75 درصد سهام بازار گوشت مرغ را در اختیار داشته است. به دلیل سیاست های ضد دامپینگ چین و محدودیت های ناشی از شیوع آنفلوانزای فوق حاد در کشور آمریکا، ارسال بار از آمریکا متوقف شد و در نتیجه، کشور برزیل توانست مهم ترین و عمده ترین تامین کننده مرغ چین در سال 2010 میلادی بشود و 40 درصد سهام بازار را در اختیار بگیرد. کازنس اظهار داشت که برزیل در سال 2016 میلادی، 90 درصد سهام بازار چین را در اختیار داشته و انتظار می رود که همچنان به یکه تازی های خود در کشور چین ادامه دهد.
بازار مرغ در کشور آمریکا
میزان تولید گوشت مرغ در کشور آمریکا، 2 درصد افزایش خواهد یافت و پیش بینی می شود که در سال 2018 میلادی، به رکورد 19 میلیون تن برسد. میزان صادرات نیز در این کشور، 3 درصد افزایش خواهد یافت و به 3.2 میلیون تن خواهد رسید. کشور آمریکا بر خلاف چین، درگیری زیادی با آنفلوانزای پرندگان ندارد. از ماه اوت سال 2017 میلادی، هیچ موردی از ابتلا به آنفلوانزای فوق حاد در این کشور، گزارش نشده است. این امر، به افزایش میزان صادرات از کشور آمریکا به مکزیک کمک می کند و هم چنین موجب افزایش تقاضا از سوی این کشور خواهد شد.


 
 
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com