تخم مرغ چینی هم رسید!

تخم مرغ چینی هم رسید!

عضو اتحادیه مرغداران خراسان رضوی: با کمال تاسف تخم‌ مرغ از چین، هند، پاکستان و ترکیه وارد کشور می‌شود.
رییس اتحادیه مرغداران مرغ تخم‌گذار خراسان رضوی با اشاره به صادر شدن ۲۰ درصد تخم مرغ تولیدی کشور، اظهار داشت: نه تنها این کار صورت نمی‌گیرد، بلکه با کمال تاسف تخم‌ مرغ از چین، هند، پاکستان و ترکیه وارد کشور می‌شود.

به گزارش خبرگزاری ایسنا، علی منتظمی گفت: نزدیک به ۸ ماه است که مرغداران متضرر می‌شوند و قیمت تخم مرغی که به وسیله کارگروه سازمان جهاد کشاورزی ۱۳۱۰ تومان است، در میدان مصلی ۵۹۰ تومان عرضه شده است که مرغداران بالغ بر ۶۰۰ تومان در هر کیلوگرم متضرر می‌شوند.

 وی با اشاره به اینکه خراسان سومین تولید کننده‌ تخم مرغ کشور است، عنوان کرد: امروز بیش از ۶۰ درصد نهاده‌های دانی از منابع خارجی تامین می‌شود به طوری که باید دان را به نرخ بازارهای بین المللی و به طور نقد بخریم و محصولاتمان را با التماس و بر اساس نرخی که واسطه‌ها تعیین می‌کنند، به صورت مدت دار بفروشیم.

رییس اتحادیه مرغداران مرغ تخم‌گذار خراسان رضوی افزود: ۱۰ هزار تن تخم مرغ روی دست مرغداران مانده و یک میلیون مرغ آخر دوره که باعث افزایش تولید است، باید از چرخه تولید خارج شوند.

وی اظهار داشت: حدود ۳۰ درصد واحدهای تولیدی استان رو به تعطیلی است و در توان اقتصادی مرغدار نیست که بتواند خسارت‌های پی در پی را تحمل کند و به تولید خود ادامه دهد.

منتظمی اضافه کرد :تا به حال مراتب نگرانی صنف مرغداران مرغ تخم گذار را از بیت امام جمعه و نمایندگان مجلس تا مسوولان طراز اول کشور منعکس کرده‌ایم، اما تاکنون هیچ راهکار و مساعدتی از سوی مسوولان صورت نگرفته است.

یکی از اعضای اتحادیه نیز با اشاره به واردات تخم‌مرغ از چین، ترکیه و پاکستان خاطرنشان کرد: در حالی که تولیدات داخلی روی دست مرغداران مانده، واردات تخم‌مرغ از خارج چه معنایی دارد؟
وی افزود: امروز مرغدار در خراسان رضوی در فروش هر کیلو تخم مرغ بالغ بر 600 تومان متضرر می‌شود، اما به جای این‌که مسوولان چاره‌ای بیندیشند، شاهد واردات تخم مرغ به داخل کشور هستیم.

وی تصریح کرد: شرایط فصلی، کاهش قدرت خرید مردم، افزایش نرخ نهاده‌های دانی، افزایش قیمت جوجه یک روزه و رکود جهانی مهمترین دلایل ایجاد این شرایط بحرانی است.

یکی دیگر از اعضای اتحادیه نیز با اشاره به این که با وجود چنین شرایطی قدرت تحمل مرغدار دیگر به سر آمده است، اظهار داشت: سرمایه‌های هزینه شده در مرغداری‌ها یکی بعد از دیگری در حال از بین رفتن است که این یک ضرر ملی است.

 

 
کلمات کلیدی چین تخم مرغ
 
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com