تخم مرغ واحدهای مرغداری روی دستشان مانده است

تخم مرغ واحدهای مرغداری روی دستشان مانده است

مدیرعامل اتحادیه مرغداران تخم گذار استان تهران در گفتگوبا خبرنگارمهر با اظهار نگرانی ازعدم خرید صدها تن تخم مرغ  واحد های مرغداری از سوی خریداران  گفت:  هر چند که براساس توافقنامه  منعقد شده میان تعدادی از تشکل های مرغداری با شرکت پشتیبانی اموردام در اواخرآبان ماه  مقرر شد که هر کیلو تخم مرغ با قیمت 832 تومان ازمرغداران خریداری شود اما هم اکنون وعلی غم صدور حواله خرید از سوی شرکت پشتیبانی ، خریداران اقدام به خرید نکرده و مرغ مرغداری ها روی دستشان مانده است .
به گفته ناصرنبی پور این درحالی است که درهمان زمان نیزمرغداران نسبت به قیمت تعیین شده معترض بودند اما به دلیل همکاری با دولت این قیمت ازسوی آنان پذیرفته شد .
وی  با اشاره به همکاری خوب شرکت پشتیبانی امور دام با تشکل های مرغداری ، گفت : علی رغم همکاری خوب  شرکت پشتیبانی امور دام در مورد تامین نهاده ها اما متاسفانه وزارت بازرگانی هیچ همکاری برای توزیع تخم مرغ نکرده به طوری که هم اکنون وعلی رغم صدور حواله خرید از سوی شرکت پشتیبانی امور دام اما حجم بالایی از تخم مرغ مرغداران به دلیل  عدم حضور خریداران  در انبارها باقی مانده است .
 نبی پوربا تاکید بر این که درحال حاضر حدود 700 تا 800 تن تخم مرغ درانبارهای استان تهران باقی مانده است گفت : این در حالی است که  هم اکنون در بسیاری از استان ها مانند تهران , قم و خراسان با کمبود تخم مرغ مواجه هستیم .
وی با انتقاد از قیمت تعیین شده برای فروش تخم مرغ ازمرغداران  (950  تومان) ، تصریح کرد : قیمت تعیین شده برای فروش  تخم مرغ  برای خریدار تخم مرغ دربرخی استان ها به دلیل دوری مسافت و با احتساب کرایه حمل صرفه اقتصادی  حدود 930 تا 940 تومان برای هر کیلو محاسبه می شود که در اینصورت و با توجه به قیمت فروش ، سودی برای خریدار ندارد .
نبی پورعدم برنامه ریزی مسئولان و برخی  سازمان های مرتبط را از دلایل عمده مشکلات پیش روی مرغداران در مورد خرید تخم مرغ دانسته  است .

 
کلمات کلیدی پشتيبانی امور دام
 
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com