تخم مرغ ها در راه صادرات جا مانده اند

تخم مرغ ها در راه صادرات جا مانده اند
حذف تعرفه 70 درصدی صادرات تخم مرغ، راه را برای صادرات تخم مرغ تسهیل نکرده و همچنان تخم مرغ ها در راه صادرات جا مانده اند.
هدایت اصغری مدیرعامل اتحادیه مرکزی مرغ تخمگذار با بیان مطلب فوق افزود: حذف تعرفه 70 درصدی صادرات تخم مرغ تنها راه را برای صادرات هموار کرده اما بدون مشوق صادراتی و تشویق مرغداران هیچگونه صادراتی نخواهیم داشت.
وی ادامه داد: با توجه به اینکه کشور عراق یکی از مصرف کنندگان تخم مرغ است، کشور ترکیه با حذف تعرفه گمرکی و تشویق صادرکنندگان باعث شده تا قیمت تخم مرغ ترکیه نسبت به ایران کاهش داشته باشد و بازار عراق را در دست بگیرد.
وی تصریح کرد: درصورتیکه وضعیت نهاده های دامی در مرغداری ها حل نشود و قیمت تمام شده ی تخم مرغ نسبت به فروش آن بالا باشد در آینده ی نه چندان دور شاهد رکود این صنعت خواهیم شد.
اصغری تأکید کرد: با ایجاد مشکلات و افزایش هزینه، بسیاری از مرغداری ها گله های خود را از چرخه تولید حذف می کنند و در طی دراز مدت تبدیل به وارد کننده تخم مرغ می شوند.
وی خاطرنشان کرد: بسیاری از تولید کنندگان مشکلات نقدینگی درجهت خرید نهاده های دامی دارند که بدون حمایت دولت و ارائه راهکار مناسب برطرف نمی شود.
 
 
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com