تخم مرغ در سراشیبی کاهش قیمت

تخم مرغ در سراشیبی کاهش قیمت
مدیرکل امور اقتصادی استانداری خراسان رضوی گفت: با اقدامات صورت گرفته، قیمت تخم مرغ در استان روند کاهشی به خود گرفته و تعدیل می شود.
قیمت تخم مرغ در هفته اخیر روند افزایشی یافت و هر کیلوگرم این ماده پروتئینی به بیش از 60 هزار ریال رسید.
علی رسولیان افزود: با توجه به حجم یک میلیون و 350 هزار جوجه ریزی از ابتدای امسال در استان برای تولید تخم مرغ و مرغ تخم گذار هیچ نگرانی برای کمبود این محصول و تامین نیاز استان وجود ندارد.
وی گفت: افزایش قیمت تخم مرغ مقطعی بوده و با برنامه ریزی انجام شده هم اکنون روند کاهش قیمتها در استان آغاز شده است .
وی اظهار کرد: به منظور مدیریت این شرایط با اتحادیه مرغداران تخم گذار استان برای تامین نیاز بازار هماهنگی و برنامه ریزی شده است.
وی از جمله علل افزایش قیمت تخم مرغ را بروز بیماری آنفلوآنزای مرغی در کشور دانست که به تبع آن در بخش هایی از استان نیز شیوع یافت و ما به منظور جلوگیری از گسترش این بیماری ناچار به معدوم سازی بخشی از ظرفیت تولیدی مرغ تخم گذار استان شدیم .
وی افزود: تنها در نتیجه این امر 410 هزار قطعه مرغ تخم گذار در سطح استان معدوم و این بیماری به سرعت کنترل و مدیریت شد .
وی دیگر دلیل این عدم تعادل در بازار تخم مرغ استان را افزایش دما و تنش گرمایی دانست و افزود: این وضعیت نیز موجب بروز تلفات 12 تا 19 درصدی در مرغداری های تخم گذار استان شد.
رسولیان تصریح کرد: هم اکنون وضعیت به شرایط عادی بازگشته و جوجه ریزی لازم هم انجام شده که با ورود این تولیدات به بازار می توان ضمن تعدیل قیمت ها در بازار نسبت به حفظ و تقویت صادرات این محصول اقدام کرد.
وی تصریح کرد: هم اکنون نیز قیمت تخم مرغ در استان از میانگین کشوری آن پایین تر است که در روزهای آینده کاهش بیشتری می یابد.
هم اکنون قیمت هر کیلوگرم تخم مرغ در استان خراسان رضوی 55 هزار ریال است.
 
 
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com