تخصیص یارانه به دامداران کلید رفع مشکلات صنایع لبنی

تخصیص یارانه به دامداران کلید رفع مشکلات صنایع لبنی
عضو کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس، با تأکید بر اینکه اختصاص یارانه به دامداران باعث ثبات قیمت فرآورده های لبنی می شود،گفت: به طور حتم کارخانه های لبنی پس از اخذ یارانه 300 میلیارد تومانی شیربه بهانه های مختلف از جمله رشد نرخ مواد بسته بندی اقدام به افزایش قیمت شیر و سایر فرآورده های لبنی می کنند.
محمدرضا امیری کهنوج در خصوص این مطلب که 300 میلیارد تومان یارانه شیر مصوب هیئت دولت به کارخانه های لبنی رسیده است، آیا این میزان اعتبار مانع افزایش نرخ فرآورده های لبنی از سوی کارخانجات می شود؟ گفت: با توجه به اینکه  مردم به صورت هفتگی و روزانه شاهد افزایش  قیمت محصولات لبنی از سوی کارخانه ها بودند به همین جهت اختصاص  یارانه 300 میلیارد تومانی به کارخانه های تولیدی باعث کاهش و ثبات قیمت شیر و فرآورده های لبنی در کشور نمی شود.
نماینده مردم کهنوج، منوجان، رودبار جنوب، قلعه گنج و فاریاب درمجلس شورای اسلامی، تصریح کرد: به طور حتم کارخانه های لبنی با اخذ یارانه 300 میلیارد تومانی شیر ابتدا به افزایش نرخ فرآورده های لبنی نمی پردازند، اما پس از مدت زمانی به بهانه های مختلف از جمله افزایش نرخ مواد بسته بندی اقدام به افزایش قیمت شیر و سایر فرآورده های لبنی می کنند.
این نماینده مردم در مجلس نهم،اظهار داشت: چنانچه دولت یارانه شیر را به دامداران تخصیص دهد  دامداران با تأمین علوفه مورد نیاز خود شیر خام را ارزان قیمت به کارخانه های لبنی می فروشند به همین جهت دیگر دست کارخانه ها برای بهانه گیری در خصوص افزایش قیمت شیر و فرآورده های لبنی بسته می شد.
عضو کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس، گفت: با توجه به اینکه دامداران فقط تولیدکننده شیر خام هستند به همین جهت ثبات قیمت شیر و فرآورده های لبنی از سوی دامداران بهتر و مدون تر کنترل می شد.
گفتنی است بر اساس مصوب هیئت دولت مقرر است یارانه شیر به کارخانه‌های لبنی تخصیص داده شود و این کارخانجات شیر خام را ازدامداران به جای کیلویی 1110 تومان کیلویی 1300 تومان خریداری کنند، اما قیمت شیر مصرف‌کننده از سوی کارخانه های لبنی افزایشی پیدا نکند.
 
 
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com