تخصیص 162 میلیون دلار ارز دولتی برای واردات نهاده‌های مرغداری

تخصیص 162 میلیون دلار ارز دولتی برای واردات نهاده‌های مرغداری
رییس هیات مدیره اتحادیه مرغداران گوشتی سراسر کشور از تخصیص 162 میلیون دلار تسهیلات در قالب ارز دولتی به منظور واردات نهاده‌های صنعت مرغداری خبر داد.
عطاالله حسن زاده با اشاره به طرح پنج ساله وزارت جهاد کشاورزی برای تغییر ساختار مرغداری‌ها و بهینه سازی مصرف سوخت در سالن‌های مرغداری اظهار کرد: با توجه به استقبال تولیدکنندگان و روند مثبت تخصیص این اعتبار در سال جاری به عنوان سال اول برنامه قرار شد این طرح طی سه سال به اتمام برسد.
به گفته رییس هیات مدیره اتحادیه مرغداران گوشتی سراسر کشور تاکنون 80 درصد از اعتبارات در نظر گرفته شده برای این طرح جذب شده است و بقیه تولیدکنندگان نیز در حال انجام امور اداری و بانکی دریافت این تسهیلات هستند.
وی اعلام کرد: ‌قیمت نهاده‌های صنعت مرغداری طی مدت اخیر 30 درصد افزایش یافته است که باعث افزایش قیمت تمام شده تولید مرغ شده است.
حسن‌زاده اظهار کرد:‌ در حال حاضر قمیت تمام شده هر کیلو مرغ زنده در مرغداری 2600 تومان است که کیلویی 2500 تومان خریداری می‌شود لذا هنوز به نقطه‌ کامل استفاده از ظرفیت‌های تولید نرسیده‌ایم.
رییس هیات مدیره اتحادیه مرغداران گوشتی سراسر کشور قیمت هر کیلو مرغ گرم در بازار مصرف را 3700 تا 3900 تومان اعلام و عنوان کرد: براساس میزان جوجه‌ریزی صورت گرفته برای اسفند ماه پیش بینی می‌شود حداقل 160 هزار تن گوشت مرغ برای ایام عید و تولید در بازار مصرف عرضه شود.
 
 
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com