تخصیص 10 هزار تن انواع نهاده های دامی به دامداران در جهت ثبات قیمت فرآورده های لبنی

تخصیص 10 هزار تن انواع نهاده های دامی به دامداران در جهت ثبات قیمت فرآورده های لبنی
معاون توسعه بازرگانی داخلی سازمان بازرگانی آذربایجان غربی از تخصیص 10 هزار و 640 تن انواع نهاده های دامی برای صنعت مرغداران استان خبر داد.
محمد دهقان در کمیسیون تنظیم بازار استان که با حضور معاون برنامه ریزی استاندار و مسئولین دستگاه های اجرایی ذیربط در سالن جلسات استانداری برگزار شد، هدف از تخصیص این سهمیه را ثبات قیمت فرآورده های لبنی در استان عنوان کرد و افزود: در حال حاضر نهاده ها از سوی کارخانجات تولید کنسانتره دامی با هماهنگی شرکت پشتیبانی امور دام استان به مقدار 3 هزار و 730 تن خریداری شده است.
وی تصریح کرد: در این راستا 1 هزار و 400 تن ذرت و 400 تن جو جذب و وارد استان شده است.
دهقان در ادامه به تخصیص 6 هزار تن کنجاله سویا برای صنعت مرغداری استان در جهت ایجاد تعادل عرضه و تقاضا و تعدیل قیمت مرغ پر کنده خصوصأ به منظور بستر سازی برای ایام ماه مبارک رمضان از طریق شرکت پشتیبانی امور دام استان اشاره کرد و گفت: تا کنون 3 هزار و 300 تن جذب و 944 تن توزیع شده است.
وی اضافه کرد: هفت فقره تفاهم نامه سه جانبه مابین سازمان بازرگانی، شرکت پشتیبانی امور دام و کشتارگاه های صنعتی طیور در سطح استان جهت تحویل کنجاله سویا به تولید کنندگان در قبال تولید و عرضه روزانه گوشت مرغ گرم با قیمت 47 هزار ریال منعقد شده است.
معاون توسعه بازرگانی داخلی سازمان بازرگانی آذربایجان غربی اظهار داشت: از 12 تیر ماه سالجاری روزانه 30 الی 35 تن مرغ گرم با قیمت مذکور در سطح استان توریع می شود که این رقم از امروز به بیش از 60 تن افزایش خواهد یافت.
معاون برنامه ریزی استاندار آذربایجان غربی نیر در این جلسه گفت: دغدغه ای در عرضه کالاهای اساسی مصرفی مردم در استان وجود ندارد.
وی افزود: 10 مورد از اقلام اساسی مصرفی مردم استان به حد کافی ذخیره شده است و با مرور زمان به بازار تزریق خواهد شد.
دیزچ نژاد اظهار داشت: بخش دولتی زیرساخت های مورد نیاز تولید و عرضه را برای بخش خصوصی فراهم کرده ، انتظار این است که بخش خصوصی نیز در رابطه با قیمت کالاها با بخش دولتی هماهنگی و همکاری لازم را به عمل بیاورد.
وی خاطرنشان کرد: در راستای تامین مایحتاج ضروری در ماه مبارک رمضان، سبد کالایی به ارزش 400 هزار ریال برای کارکنان دولت پیش بینی شده که تا قبل از فرارسیدن ماه مبارک رمضان توزیع خواهد شد.
 
 
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com