تحویل بیش از 16 هزار تن نهاده دامی به دامداران زنجان

تحویل بیش از 16 هزار تن نهاده دامی به دامداران زنجان
سازمان صنعت، معدن و تجارت استان زنجان، گفت: در نیمه نخست امسال 16 هزار و 500 تن نهاده دامی به دامداران استان زنجان تحویل شده است.
علی معصومی  افزود: هیچ‌گونه محدودیتی جهت تحویل نهاده‌های دامی به دامداران وجود ندارد و بر اساس قرارداد شیر تحویلی به کارخانجات، نهاده‌ها تحویل می‌ شود.
رئیس سازمان صنعت، معدن وتجارت استان زنجان یادآور شد: نهاده‌های وارداتی با ارز تک نرخی بوده و متناسب با نرخ ارز توزیع می‌گردد و سبوس تولیدی استان نیز نصف قیمت بازار در اختیار دامداران قرار می‌گیرد.
معصومی در خصوص کنسانتره نهاده‌ها، افزود: تبدیل نهاده دامی به کنسانتره اجباری نیست و واحدهای دامداری در صورت تمایل می‌توانند نهاده را جهت تبدیل به کنسانتره به کارخانجات مربوطه تحویل دهند و در این صورت دامداران می‌توانند به صورت مستقیم با کارخانجات تولید کنسانتره  قرارداد بسته و نهاده‌ها را جهت تبدیل به کنسانتره تحویل دهند.
تعویض 80 فقره انشعاب فرسوده در امورآبفای شهرستان خدابنده
مدیر امور آبفای خدابنده گفت : 80 فقره انشعاب پوسیده با هزینه آبفای شهرستان خدابنده تعویض شد.
سید جواد موسوی افزود:در شش ماه نخست سال جاری بیش از 80 فقره انشعاب فرسوده تعویض و استاندارد سازی شده است.
وی همچنین تصریح کرد : به منظور جلوگیری از هدر رفت آب در 6 ماهه نخست سال  با همت و پشتکاری همکاران بهره برداری و همچنین پیمانکاران واحد تأسیسات 7 مورد از حوادث خطوط انتقال آب ، بیش از 100 مورد خطوط شبکه توزیع و 800 مورد انشعابات آب در اسرع وقت ترمیم گردیده است.
وی گفت: در شهرستان خدابنده بیش از 9 هزار انشعاب وجود داشت که در 7 ماهه نخست سال جاری 390 انشعاب به تعداد انشعابات این شهرستان اضافه شده است.
مهاجرت از روستاهای شهرستان ایجرود افزایش یافته است
رئیس اداره ثبت‌احوال شهرستان ایجرود، از افزایش روند مهاجرت به شهرهای دیگر خبر داد.
ابوالفضل حیدری افزود: در هفت ماهه سال‌جاری 902 مورد مهاجرت به شهرهای دیگر به ثبت رسیده که در مدت مشابه سال گذشته 828 مورد بوده که روند رو به رشدی داشته است.
وی تصریح‌کرد: در هفت ماهه سال‌جاری مهاجرت به شهرستان 314 مورد بوده که در مدت مشابه سال گذشته 250 مورد بوده که روندی رو به رشد در پی داشته است.
رئیس اداره ثبت احوال ایجرود با بررسی علل این مهاجرت‌ها به شهرهای دیگر را نبود امکانات وسیع، اشتغال، کمبود آب کشاورزی، برشمرد و افزود: با راه‌اندازی پتروشیمی و کارخانه‌های سیمان و فولاد و دو سد مهم این شهرستان در آینده نزدیک شاهد مهاجرپذیر شدن شهرستان خواهیم بود.

 
 
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com