تجمع مرغداران در پایتخت

تجمع مرغداران در پایتخت
به دنبال زیان تولیدکنندگان مرغ، فردا پایتخت میزبان تجمع مرغداران است.
بهرام پاکزاد دبیر انجمن صنفی مرغداران استان اصفهان گفت: در حال حاضر، قیمت کمتر از ۲۶۰۰ تومان مرغ زنده هیچ سودی برای تولیدکننده ندارد.
پاکزاد با اشاره در ماه‏های گذشته تغییر نرخ ارز اظهار داشت: نهاده‏ها و اعلام قیمت 2080 هر کیلوگرم مرغ زنده توسط وزارت بازرگانی، شرایطی به ‏وجود آورده که نرخ مرغ زنده باید بالاتر از ۲۶۰۰ تومان باشد.
وی در خصوص این که اختلاف قیمت دلار هم جوابگو نیست، افزود: قبل از گرانی دلار، تشکل‌‌ها قیمت تمام شده مرغ زنده را ۲۶۰۰ تومان تعیین کرده بودند که با برگزاری جلسات در وزارتخانه، تصمیماتی گرفته شد و در نهایت وزارت جهاد کشاورزی بهای آن را ۲۳۸۰ تومان اعلام کرد.
دبیر انجمن صنفی مرغداران استان اصفهان ادامه داد: تعیین قیمت ۲۳۸۰ تومانی مرغ زنده قبل از گرانی دلار بود و در حال حاضر نرخ آن بین وزارتخانه بازرگانی و جهاد کشاورزی ۳۰۰ تومان اختلاف قیمت دارد.
پاکزاد تصریح کرد: طی یک ماه گذشته تشکل‌‌ها با احتساب ۱۰ درصد سود، قیمت مرغ زنده را ۲۶۰۰ تومان پیش‌بینی کرده بودند اما در وزارتخانه نرخ کف آن ۲۳۸۰ تومان اعلام شد اما به تازگی وزارت بازرگانی بهای مرغ زنده را ۲۰۸۰ تومان بیان کرده است.
دبیر انجمن صنفی مرغداران استان اصفهان، موضوع واردات بی رویه را مشکل همیشگی مرغداران بیان داشت وگفت: چند سالی است که کشور در زمینه تولید مرغ به خود کفایی رسیده واصفهان نیز در این راستا رتبه نخست کشور را دارا است، اما علیرغم تولید مازاد بر مصرف بازهم واردات بی رویه وجود دارد .
وی تاکید داشت: دولت می تواند بجای واردات بی رویه ، تولید کنندگان داخلی را مورد حمایت قرار دهد.
پاکزاد با اشاره به ضرورت فراهم سازی بستر مناسب صادرات مرغ توسط دولت اضافه کرد:طی 3سال گذشته دولت برای صادرات مرغ اعلام کرد که مرغداران می بایست ۷۵۰ تومان تعرفه پرداخت کنند که این موضوع در دنیا سابقه بود که تولیدکننده خود تعرفه‌ای برای مرغ پرداخت کند.
دبیر انجمن صنفی مرغداران استان اصفهان گفت: بحث واردات مرغ از خارج کشور در صورت لزوم باید زیرنظر تشکل‌‌‌های مرکزی و اتحادیه مرغداران داخلی باشد و تولید کمبود از طریق این دستگاه‌‌‌ها عملیاتی شود وسود آن به خود تولیدکنندگان برسد.
پاکزاد - دبیر انجمن صنفی مرغداران استان اصفهان - با اشاره به این که در حال حاضر حدود ۹۰ درصد ازنهاده های (سویا، ذرت، ویتامین‌‌ها) مرغداری‌‌ها از خارج کشور تامین می‌شود، بیان داشت: هم اکنون قیمت ذرت در بندر ۵۱۰ و سویا ۵۲۰ تومان است که این رقم با احتساب ۳۵ تا ۴۰ تومان کرایه حمل و نقل در اختیار مرغداران استان قرار می‌گیرد.
وی اضافه کرد: اکنون قیمت‌ محصولات مصرفی مرغداری‌ها (ذرت و سویا) به نسبت اعلام مرغ زنده توسط وزارت جهاد کشاورزی طی یک ماه گذشته با نرخ ۲۳۸۰ تومان به صرفه نیست و این محصولات حدود ۲۰ درصد افزایش قیمت داشته است.
دبیر انجمن صنفی مرغداران استان اصفهان با بیان این که پشتیبانی کشور قبل از افزایش قیمت دلار، نرخ ذرت را ۴۱۰ و سویا را ۵۲۰ تومان اعلام کرده بود، خاطر نشان کرد: به محض افزایش قیمت دلار، پشتیبانی کشوراز توزیع محصولات فوق با این قیمت‌‌ها جلوگیری کرد و دو روز بعد، سویا و ذرت را به ترتیب ۵۸۰ و ۵۵۰ تومان در اختیار مرغداران قرار داد.
وی افزود: در حال حاضر، قیمت مرغ زنده در بازار اصفهان بین ۲۱۰۰ و ۲۲۰ تومان است، اما با فرمول خاصی در کشتارگاه‏ها توزیع می شود.
پاکزاد با بیان این که تولیدکنندگان مرغ سراسر کشوردراعتراض به قیمت پایین مرغ امروز در تهران تجمع می‌کنند، اظهار داشت: این در حالی است که مرغداران اصفهان قصد داشتند زودتر از این موعد اعلام اعتراض کنند که مسئولان سازمان جهاد کشاورزی اظهار داشتند مشکلات را برطرف خواهد کرد، اما تاکنون اقدامی صورت نگرفته است.
( I.T.P : البته هنوز مجوز تجمع از سوی وزارت کشور صادر نشده و طبق آخرین اخبار موثق واصله، وزارت کشور اعلام کرده طی 48 ساعت آینده وزرای جهادکشاورزی و بازرگانی تدابیری را برای نتیجه گیری نهایی و بررسی قیمت واقعی، اتخاد خواهند نمود )
 
نظرات شما
  •  

    حاج مجتبی گفت : ۹۰/۰۴/۱۳

    امروز ترا دسترس فردا نیست
    و اندیشه فردات بجز سودا نیست
    ضایع مکن این دم ار دلت شیدا نیست
    کاین باقی عمر را بها پیدا نیست

    بی خود عمرتون رو هدر ندهید.

    پاسخ...
  •  

    - گفت : ۹۰/۰۴/۱۳

    اگه همه ی مسولین اتحادیه ها و انجمن های صنفی مرغداران مثل آقای پاکزاد بودند ما مرغدارها اینقدر بدبخت نبودیم. مسولین سایر استانها یاد بگیرند مخصوصا مازندران که فقط به فکر سود خودشون هستند و اینکه از مرغدار بدبخت بابت ذرت و سویایی که پشتیبانی امور دام میده کیلویی 5 تومن سود بگیرند.

    پاسخ...
  •  

    مصطفی رضائی گفت : ۹۰/۰۴/۱۳

    خنده داره تعاونی مرغداران آمل که بایستی حامی مرغداران باشه خودش کاسبی راه انداخته ذرت و سویا رو از بازار آزاد گرونتر در اختییار مرغداران قرار میده....به حال مرغداران باید گریست

    پاسخ...
  •  

    محمد محمدی گفت : ۹۰/۰۴/۱۶

    باعرض ادب واحترام .بعداز دانشگاه بدلیل گیر نیاوردن کار واینکه طایفه ای همه مرغدار بودن 17 ساله من هم مرغدار شدم .با 17 سال کاردرشیرازوبوشهر فقط بدهکاری نصیبم شده .همین دانستم باید نون به نرخ روز خورد یعنی شغل محترم دلالی نه ریسک وقمارشرعی تولید کنندگی .گرخواهان دلیلش باشید گویم گربدانم گوشی شنوا منتظر است.راستی مرغدارانی همچو من بدهکار تنها امیدمان خدا و بعدش ررهبر عزیزوعادلمان ایت ا... خامنه ای است
    با ارزوی روزی که ببینیم سر تولیدکنندگان همه بالاست .

    پاسخ...
  •  

    مهدی حسینی گفت : ۹۰/۰۶/۲۶

    بعدسی سال کار کردن بیست میلیون بدهکارشدم

    پاسخ...
  •  

    حسین پور گفت : ۹۰/۰۶/۲۹

    سلام دوستان
    متاسفانه همین طور شاهد عدم مدیریت در تنظیم بازار هستیم و تنها چیزی که مهم نیست شخص تولید کننده هستش . فقط و فقط قیمت پایین مرغ مد نظر مسئولین هست و این مهم نیست که چه کسانی دارن له میشن

    پاسخ...
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com