تثبیت قیمت گوشت مرغ از قرار کیلویی 23هزار و 500ریال

تثبیت قیمت گوشت مرغ از قرار کیلویی 23هزار و 500ریال
سرپرست سازمان بازرگانی استان اردبیل از ذخیره 500 تن گوشت سفید و 80 تن گوشت قرمز در استان اردبیل خبر داد.
صدیف بیگ‌زاده گفت: در راستای تثبیت قیمتهای بازار در ماه مبارک رمضان، بیش 500 تن گوشت سفید و 80 تن گوشت قرمز در استان اردبیل ذخیره شده است که در ایام رمضان در اختیار شهروندان قرار خواهد گرفت.
وی تصریح کرد: با توجه به اینکه در ماه رمضان مصرف اقلام پروتئینی، خرما، ‌شیرینی‌جات، برنج، شکر و روغن زیاد می‌شود و امکان افزایش قیمت با توجه به افزایش تقاضا وجود دارد، سعی داریم از محل ذخیره کالایی هدفمند‌ی یارانه‌ها به بخشی از نیاز جامعه پاسخگو بوده، قیمت‌ها را بشکنیم.
وی از توزیع شیر یارانه‌ای تا 15 تیر در استان خبر داد و افزود: هم‌اکنون در سطح استان بیش از 92 تن شیر یارانه‌ای روزانه توزیع می‌شود که این توزیع تا 15 تیر با قیمت مصوب ادامه پیدا می‌کند.
وی خاطرنشان کرد: قرار است با تصمیم‌گیری نهایی از سوی ستاد هدفمند‌ی یارانه‌ها در مورد حذف یا برقراری این یارانه‌ها تصمیم‌گیری شود.
سرپرست بازرگانی استان اردبیل، بحث نظارت و افزایش قیمتها را یادآور شد و گفت:‌ اعمال ماده 16 قانون بهره‌وری و تعیین تعرفه‌های وارداتی کالاها، ایجاد محدودیت و سیاستگذاریهای مقطعی اقتصادی، افزایش قیمت مواد‌ اولیه به صورت جهانی به ویژه حاملهای انرژی سبب افزایش قیمت در بازار شده است.
وی بیان کرد: این افزایش قیمت گاه بیش از 50 درصد است که نظیر آن را در تامین مواد اولیه فولاد و حاملهای انرژی شاهد هستیم که گاه قیمت داخلی نیز تابع این شرایط و افزایش قیمت جهانی است.
بیگ‌زاده، افزایش 10 درصدی نرخ ارز و تاثیر‌گذاری آن را در افزایش قیمتها یادآور شد و افزود:‌ واردات و صادرات کالاها به شکل بی‌رویه، تورم 13 درصدی و رشد 26 درصدی نقدینگی در جامعه نیز از دیگر عوامل و بستر‌های افزایش قیمت است که باید مورد توجه قرار گیرد.
سرپرست سازمان بازرگانی استان اردبیل از شناسایی و تعزیر 20 واحد صنفی فروشنده مصالح ساختمانی متخلف در اردبیل خبر داد.
وی افزود: این واحدهای صنفی با تکمیل پرونده به ارزش 27 میلیون و 483 میلیون ریال برای اقدامات قانونی به تعزیرات حکومتی استان معرفی شده‌اند.
بیگ‌زاده با اشاره به شروع فصل کارهای ساختمانی، از اجرای نظارت ویژه برای کنترل قیمتهای مصالح ساختماتی از جمله شن، ماسه، آهن، آجر و سیمان در استان خبر داد.
وی افزود: با تشدید بازرسی واحدهای صنفی عرصه‌کننده مصالح ساختمانی به‌ویژه برای محصول سیمان جهت تنظیم بازار و مبارزه با پدیده گرانفروشی در استان، تلاش می‌شود.
وی، قیمت تثبیت شده هر کیلو تخم‌مرغ را 23 هزار و 500 ریال اعلام کرد و افزود: سایر اقلام و کالاها به قیمت روز یا کمتر از روزهای عادی در ایام رمضان عرضه می‌شود.
سرپرست سازمان بازرگانی استان اردبیل با بیان اینکه در کشور ما طبق مرسوم به دلیل افزایش تقاضا در کالاهای اساسی، قیمت آنها نیز بالا می‌رود، عنوان کرد: سازمان بازرگانی برای جلوگیری از این امر سیاستهای تنظیم بازار را بصورت برنامه مدون اجرا خواهد کرد.
بیگ‌زاده اظهار داشت: از دهم تیر به مدت دو ماه با هدف جلوگیری از افزایش قیمت و سوءاستفاده برخی عرضه‌کنندگان و حمایت از مصرف‌کنندگان، طرح نظارت و تنظیم بازار اجرا می‌شود. 
 
نظرات شما
  •  

    حامد مراد پور گفت : ۹۰/۰۴/۱۱

    با سلام وخسته نباشی در اول متن تثبیت قیمت مرغ اشاره به قیمت مرغ شده است اما در 6خط مانده به پایان اشاره به قیمت تخم ومرغ شده لطفا اصلاح بفر مایید با تشکر

    پاسخ...
  •  

    سجاد خوشرو گفت : ۹۰/۰۴/۱۲

    با عرض سلام و خسته نباشید خدمت دوستان گرامی برای من جای سوال هستش که پس حمایت از تولید کننده در کجای قانون هدفمندی یارانه منظور شده با توجه به میزان عرضه و تقاضا نرخ مرغ پرکنده در بازار پایین تر از قیمت تمام شده ان می باشد ایا دولت در صدد فلج کردن صنعت مرغداری نیست?با توجه به قیمت جوجه .درت.سویا.روغن و سایر اقلام مورد نیاز تولید و میزان ضرر 3000000تومانی که حداقل ضرر در فارمهای 10000قطعه ای می باشد ایا تولید به صرفه است تا کجا می توان این میزان ضرر را تحمل نمود ایا اتحادیه ها از جنبه ی حمایت از تولید کننده خارج نشده و به حامی منافع دولت و به خاک نشاندن تولید کننده تبدیل نشده اند ? 

    پاسخ...
  •  

    احمد پور گفت : ۹۰/۰۴/۱۳

    خوب این چه ربطی به مرغ داشت ؟

    پاسخ...
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com