تثبیت قیمت تخم مرغ با طرح جدید وزارت جهاد کشاورزی

تثبیت قیمت تخم مرغ با طرح جدید وزارت جهاد کشاورزی
با وجود اینکه میزان صادرات تخم مرغ از کشور حجم پایینی دارد و فعالان این صنعت رقمی حدود 300 تن را برای آن اعلام  می کنند، اما همین حجم پایین صادرات و خروج مازاد تولید تخم مرغ از کشور تاثیرات روانی خود را در تثبیت قیمت این محصول و عرضه آن به قیمت عادلانه می گذارد، زیرا یکی ازعوامل مهم و تاثیر گذار بر قیمت هر کالایی از جمله تخم مرغ در بازار، خروج مازاد آن و صادرات می باشد. این محصول در روزهای اخیر نوسانات زیادی را تجربه کرده است که به نظر می رسد دلیل اصلی آن مشکلات پیش آمده در صادرات باشد.
سید فرزاد طلاکش - دبیر کانون سراسری ﭘﺮﻭﺭﺵ ﺩﻫﻨدگاﻥ ﻣﺮﻍ ﺗخمگذار – در گفتگو با خبرنگار ITPNews، در خصوص دلایل نوسانات قیمت تخم مرغ در روزهای اخیر اظهار داشت: صادرات ترکیه به عراق به دلیل اختلافات سیاسی تا هفته گذشته متوقف شده بود و این امر شرایط مناسبی را برای صادرات محصولات ایران ایجاد نمود.
وی ادامه داد:  با حل این اختلاقات توسط مسئولان کشور ترکیه میزان قابل توجهی از محصولات  این کشور به ویژه مرغ و تخم مرغ وارد عراق شد.
طلاکش بیان داشت: همراه با این اتفاق، کشور عراق برای تجار خود عوارض واردات از ایران را افزایش داده است و این تجار نیز به نشانه اعتراض بار تخم مرغ ها را در مرز ترخیص نکردند، با توجه به این مشکل تا حد زیادی محصولات ترکیه می تواند جایگزین ایران در عراق باشد.
وی در پاسخ به این سوال که؛ آیا در این شرایط صادرات تخم مرغ ایران به عراق ادامه دارد؟ گفت: صادرات قطع نشد اما دچار کندی شدیدی شد به طوری که با کاهش حدود 80 درصدی مواجه هستیم، این امر در بازار تاثیر روانی خود را گذاشته و تقاضا را کاهش داده است.
به گفته طلاکش مشکل به وجود آمده قابل حل اما زمان بر است، زیرا این مشکل باید توسط تجار عراقی و با مقاومت در برابر تصمیم دولت این کشور حل شود.
وی با اشاره به طرح وزارت جهاد کشاورزی برای اصلاح قیمت تخم مرغ، بیان داشت: خوشبختانه با تائید وزارت جهاد کشاورزی از تاریخ10 بهمن در 3 استان تهران، البرز و قزوین قیمت بر روی تخم مرغ درج می شود تا قیمت این محصول در بازار تثبیت و عادلانه شود.
طلاکش تصریح کرد: از تاریخ اعلام شده پرینت قیمت بر روی تخم مرغ ها اجباری می شود و اگر فروشنده ای تخم مرغ بدون قیمت عرضه کند مشمول مقررات تعزیرات خواهد شد.
دبیر کانون سراسری ﭘﺮﻭﺭﺵ ﺩﻫﻨدگاﻥ ﻣﺮﻍ ﺗخمگذار این قیمت ها را برای تخم مرغ های زرده معمولی 360 تومان و زرده زعفرانی 370 تومان برای هر عدد اعلام نمود.
طلاکش در پایان تاکید کرد: تثیبت قیمت در سطح مصرف کننده موجب ثبات نسبی قیمت تخم مرغ در درب مرغداری و در نهایت در بازار خواهد شد.

 
 
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com