تبدیل گوشت طیور به منبع سوختی مفید

تبدیل گوشت طیور به منبع سوختی مفید
دکتر John Abraham یکی از پژوهشگران دانشگاه دامپزشکی و مؤسسۀ تحقیقاتی هندوستان ، اخیراً فرایند جدید و مقرون به صرفه ای برای استخراج سوخت سالم از لاشۀ طیور ابداع کرده است .
طبق آمارهای موجود در ایالت تامیل ، متوسط مرگ و میر مرغ های تخمگذار در روز در حدود 03 / 0 درصد است . دکتر Abraham اشاره کرد : " به طور متوسط 4 هزار پرنده در روز تلف می شوند و در حدود 90 درصد آنها تحت شرایط غیر بهداشتی رها می شوند (در فضای باز رها می شوند) که مسلماً منجر به آلودگی های محیط ، آب ، بوی بد و شیوع انواع بیماری ها می گردد ."
با توجه به آمار تلفات 12 هزار پرنده در این منطقه (تامیل) ، دکتر Abraham به فکر استخراج چربی از بدن این طیور و تولید سوخت بیودیزل به دو شیوۀ متفاوت افتاد . با در نظر گرفتن این مطلب که هر پرنده در حدود 5 / 1 کیلوگرم وزن دارد، تقریباً 5 / 14 درصد وزن بدن را چربی تشکیل می دهد .
دکتر Abraham خاطر نشان کرد : "یکی از این روش ها ،شیوۀ استخراج حلالی است که 97 درصد چربی بدن پرنده را استخراج می سازد و برای یک لیتر سوخت در این شیوه به 6 پرنده نیاز است . در شیوۀ دوم که شیوۀ سانتریفیوژ است برای تهیۀ همین مقدار سوخت به 16 پرنده نیاز است . "
همچنین هزینۀ تهیۀ یک لیتر سوخت در روش سانتریفیوژ حدود 36 روپیه و در روش استخراج حلالی تنها 22 روپیه است.   

 
 
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com