تب برفکی دام در خراسان رضوی، مهار و کنترل شد

تب برفکی دام در خراسان رضوی، مهار و کنترل شد
مدیر کل دامپزشکی خراسان رضوی اعلام داشت: بیماری ویروسی تب برفکی در استان، مهار و کنترل شد.
به گزارش خبرگزاری موج، مجید روحانی نژاد ضمن اعلام این خبر اظهار داشت: طی دو ماه گذشته، بیماری ویروسی تب برفکی بر اثر نقل و انتقال غیرمجاز دام توسط برخی از دامداران و عدم رعایت ضوابط قرنطینه ای دامپزشکی در استان بروز پیدا کرد و شاهد بروز تعداد کانون های این بیماری در نواحی مختلف استان بودیم که با تلاش شبانه روزی و اتخاذ تدابیر پیشگیرانه مناسب، بیماری فوق به خوبی به طور کامل مهار شده و تحت کنترل می باشد.
به گزارش روابط عمومی اداره کل دامپزشکی خراسان رضوی، وی افزود: از جمله موارد موثر در این خصوص، حضور تمامی مدیران و مسوولین دامپزشکی در رده های مختلف استانی و شهرستانی در روستاها و کانون های درگیر بود که به درک بهتر اوضاع انجامید و همچنین تقویت سیستم مراقبت گزارش دهی و گزارش گیری های برخط و لحظه به لحظه واحدهای GIS در شهرستان ها و ستاد استان بود که به بهبود شرایط منجر شد.
وی ضمن قدردانی از مساعدت های استانداری و نیز حمایت های ویژه سازمان دامپزشکی کشور، در اولویت قرار دادن این استان را به لحاظ تامین مواد ضدعفونی و واکسن و سایر تجهیزات توسط سازمان متبوع از موارد موثر در توفیق کنترل بیماری دانست.
روحانی نژاد یادآور شد: یکی از نقاط حساس برای شناسایی و ردیابی بیماری تب برفکی کشتارگاه های دامی است که عدم وجود موارد مثبت از بیماری در کشتارگاه ها خود بیانگر کنترل موارد ابتلای به بیماری است.
وی همچنین ضمن قدردانی از دامداران، دهیاران و همکاران بخش های خصوصی و دولتی دامپزشکی یادآور شد: اگرچه وضعیت بیماری عادی است، ولی؛ دامپزشکی استان برای برخورد با موارد پیش بینی نشده این بیماری در حالت آماده باش قرار داشته و لازم است دامداران، تمامی شرایط قرنطینه ای و امنیت زیستی را به طور کامل رعایت نموده و از هرگونه حمل و نقل بدون ضابطه دام جدا پرهیز داشته باشند.
وی از کلیه دستگاه های همکار از جمله جهادکشاورزی، نیروی انتظامی، فرمانداری ها، صدا و سیما و رسانه های جمعی که در این جهت همکاری نمودند سپاسگزاری و قدردانی نمود. 
 
 
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com