تب برفکی به دامداران اصفهانی 90 میلیارد ریال خسارت زد

تب برفکی به دامداران اصفهانی 90 میلیارد ریال خسارت زد

رئیس اتحادیه دامداران اصفهان گفت: خسارت ناشی از تب برفکی در استان تا 21 فروردین امسال 92 میلیارد ریال برآورد شد.
سید عباس حسینی در مورد وضعیت تب برفکی در این استان، در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران اظهار داشت: این بیماری از بهمن‌ سال گذشته شیوع پیدا کرد و در فروردین و اردیبهشت‌ سال جاری تشدید شد.
وی ادامه داد: از 14 اردیبهشت‌ سال جاری که مرحله نخست واکسیناسیون آغاز شد، مسئولان استان اصفهان توانستند سیر صعودی این بیماری را به سیری نزولی تبدیل کنند.
رئیس اتحادیه دامداران استان اصفهان با اشاره به اینکه این بیماری در حال پیگیری است، خاطرنشان کرد: در حال حاضر نیز گزارش‌هایی از ابتلای دام به این بیماری در استان داده می‌شود، اما به صورت تقریبی در حال کاهش است.
وی بیان داشت: اداره کل دامپزشکی استان اصفهان، معاونت بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی استان اصفهان و مدیریت بحران استان در این مورد کمک‌های شبانه‌روزی را به صورت مستمر ادامه دادند.
حسینی با اشاره به اینکه مستندسازی‌های لازم در زمینه دریافت خسارت و تسهیلات صورت گرفته، تصریح کرد: مسئولان استان در مورد تهیه این مستند همکاری‌های خوبی را با اتحادیه و دامداران انجام دادند و مقرر شده تمهیدات لازم برای دادن تسهیلات مورد نیاز آسیب‌دیدگان این پدیده در نظر گرفته شود.
وی در مورد آمار خسارت تب برفکی در استان اصفهان، اظهار داشت: طبق مستندسازی‌های صورت گرفته تا 21 فروردین سال جاری، 92 میلیارد ریال خسارت برآورد شد که در حال حاضر اقدامات لازم برای پرداخت آن به آسیب‌دیدگان در دستور کار قرار دارد.
رئیس اتحادیه دامداران استان اصفهان خاطرنشان کرد: مستند سازی در مورد مابقی خسارت از 21 فروردین سال جاری به بعد نیز در دستور کار مسئولان قرار دارد و در حال جمع‌آوری اطلاعات لازم در این زمینه هستند.
وی با اشاره به اینکه این بیماری یک نوع بیماری ویروسی است، بیان داشت: این بیماری درمان قطعی ندارد و باید دوران خود را سپری کرده تا نابود شود.
حسینی در مورد رعایت اصول بهداشتی در دامپروری‌ها تصریح کرد: آموزش‌های لازم در این زمینه نیز به مسئولان دامداری‌ها داده شده و با همکاری اداره دامپزشکی و اتحادیه دامداران استان اصفهان، در مواردی بین دامداران استان، مواد ضد عفونی کننده به صورت رایگان توزیع شد.
وی اظهار داشت: باید دام‌ها را در استان در مقابل بیماری‌های خاص واکسینه کنیم تا شاهد این بیماری‌های ویروسی و تلفات ناشی از آن نباشیم.

 
کلمات کلیدی خسارت تب برفکی
 
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com