تاکید بر خرید مرغ بسته بندی

تاکید بر خرید مرغ بسته بندی
محمدرضا حزبئی گفت: دامپزشکی استان تهران جهت ارتقاء سطح بهداشت، سلامت و امنیت غذایی شهروندان و حفظ کیفیت بهداشت مرغ در برابر فاسدکننده‌های شیمیایی، فیزیکی و میکروبی در طول مدت حمل و نقل، نگهداری و عرضه از قبیل آلاینده‌های محیطی و آلودگی‌های ثانویه، طرح بسته‌بندی مرغ تازه در سطح استان را اجرایی کرده است.
مدیرکل دامپزشکی استان تهران افزود: آغاز طرح بسته بندی مرغ تازه در میادین میوه و تره بار شهرداری در سطح شهر تهران و بعضی از فروشگاه‌های بزرگ از اول مرداد ماه آغاز و سپس به صورت مرحله‌ای ادامه یافت.
وی گفت: مرحله اول در سه شهرستان دماوند، فیروزکوه و شمیرانات، در مرحله دوم شهرستان‌های شهریار، قدس، رباط کریم، بهارستان، ملارد و اسلامشهر، مرحله سوم شهرستان‌های پاکدشت، ورامین و پیشوا و در مرحله چهارم در شهرستان شهر ری این طرح اجرا شد و در نهایت نیز از پنجم آذر ماه در شهر تهران به اجرا گذاشته شد.
حزبئی اظهار کرد: طرحی که چند سال در استان تهران به دلایل مختلف اجرا نشده بود به‌طور کامل در سال جاری و در مدت کمتر از چهار ماه به اجرا درآمد.
وی درباره اقدامات دامپزشکی جهت جلوگیری از تخلفات، گفت: کلیه هماهنگی‌های لازم برای اجرای دستورالعمل‌ها و آیین نامه‌های مربوطه به ادارات کل استان‌هایی که در تامین مرغ استان مجوز صادر می‌کنند، صورت گرفته است و بازدیدهای نظارتی بهداشتی از کشتارگاه‌ها و مراکز عرضه فرآورده‌های خام دامی در سطح استان در حال انجام است که در همین راستا پست‌های قرنطینه در مبادی ورودی استان فعال بوده و با خودروهای حمل‌کننده مرغ فله و بدون بسته‌بندی برخورد می‌شود.
مدیرکل دامپزشکی استان تهران افزود: پس از پایان کامل طرح عرضه مرغ تازه به صورت بسته بندی، نظارت اداره کل دامپزشکی استان نسبت به کیفیت مرغ عرضه شده تشدید خواهد شد که در این راستا مساعدت و همکاری همه شهروندان را خواستاریم.
وی خاطرنشان کرد: با توجه به مزایای طرح بسته‌بندی مرغ کشتار روز از مصرف‌کنندگان انتظار می‌رود از تهیه مرغ فاقد بسته‌بندی و فله که قابلیت کنترل کمتری دارد جدا خودداری کرده و با تهیه مواد غذایی بسته‌بندی شده از مراکز عرضه فراورده‌های دامی تحت نظارت دامپزشکی اقدام کنند. همچنین در صورت وجود هرگونه مشکل در مرغ بسته بندی با توجه به درج مشخصات محصول بر روی بسته بندی مصرف کننده موضوع را به دامپزشکی شهرستان اطلاع دهند.
 
 
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com