تاکنون بیش از 8/246 میلیارد غرامت به جوجه یک روزه پرداخت شده است

تاکنون بیش از 8/246 میلیارد غرامت به جوجه یک روزه پرداخت شده است

با تحت پوشش قرار دادن بیش از 460 میلیون قطعه جوجه یک روزه تولیدی در مقابل خسارت‌‏‌های وارده از جمله آنفلوانزای فوق حاد طیور بیش از 8/246 میلیارد ریال غرامت پرداخت شده است.
به گزارش خبرنگار خبرگزاری کار ایران، ایلنا، مهندس قربانعلی خمسه, عضو هیات مدیره صندوق بیمه محصولات کشاورزی، با بیان این مطلب ‌‏گفت: بیمه طیور تخم‌‏گذار از سال 74 آغاز و از سال 78 طیور نیمچه گوشتی نیز تحت پوشش بیمه قرار گرفت و از سال 82 به صورت همگانی و در سال 84 با الحاق یک تبصره به ماده واحده قانون بیمه محصولات کشاورزی، پوشش بیمه‌‏ای کلیه جوجه‌‏های یک روزه تولیدی از مبادی تولید و با پوشش بیمه‌‏ای حذف کانون آلوده به صورت فراگیر به مرحله اجرا رسید.
وی, با بیان آن‌‏که در سال زراعی 84-83 حدود 376 میلیون قطعه جوجه تحت پوشش بیمه قرار گرفت، ‌‏افزود: با تحت پوشش قرار دادن بیش از 460 میلیون قطعه جوجه یک روزه تولیدی کشور در مقابل خسارت‌‏های وارده بیش از 8/246 میلیارد ریال غرامت پرداخت شده است.
خمسه, کاهش بار آلودگی، کاهش تلفات و خسارات وارده ، ساماندهی وضعیت صنعت، افزایش تولید، ارتقای کیفیت تولیدات طیور و افزایش درآمد سرانه ، ایجاد امنیت خاطر برای تولیدکنندگان را از مزایای اجرای بیمه فراگیر عنوان کرد.
در ادامه این همایش دکتر امیر خیرخواه، مدیرعامل شرکت تعاونی پرورش‌‏دهندگان بوقلمون صنعتی، اظهارداشت: تصمیم‌‏گیری‌‏های دولت تاثیر به‌‏سزایی در روند رشد و توسعه صنعت بوقلمون در کشور داشته, به طوری که سیاست‌‏گذاری‌‏های اصولی در وزارتخانه‌‏های تعاون و جهادکشاورزی به منظور حمایت از شرکت تعاونی پرورش‌‏دهندگان بوقلمون صنعتی موجب اجرایی شدن برنامه‌‏ریزی‌‏های صورت گرفته شده است.
وی, با اشاره به تاثیر اعمال نظارت بهداشتی سازمان دامپزشکی کشور بر کشتار و بسته‌‏بندی بهداشتی گوشت بوقلمون و تاثیر آن در افزایش کیفیت و توسعه توزیع بهداشتی آن در کشور، خاطرنشان کرد: یکی از اقدامات اصولی وزارت جهادکشاورزی سازمان دامپزشکی کشور، صندوق بیمه و بانک کشاورزی در سال گذشته بیمه بوقلمون بود که با همکاری شرکت تعاونی پرورش‌‏دهندگان بوقلمون ایران تهیه و به اجرا در آمد که این امر تاثیر به‌‏سزایی بر توسعه سرمایه‌‏گذاری در این بخش دارد.
خیرخواه, با بیان آن‌‏که سیاست‌‏های دولت در خصوص آنفلوانزای فوق حاد طیور به دلیل عدم دریافت اطلاعات ، مطالبات و نیاز پرورش دهندگان کشور این رشته از پرورش را چالش روبه‌‏رو کرده است، تصریح کرد: طی سال‌‏های 84 و 85 شیوع آنفلوانزای فوق حاد پرندگان در آن‌‏سوی مرزها و ممانعت سازمان دامپزشکی کشور با ورود هر نوع تولیدات بوقلمون از سایر کشورها و نیز تعطیلی تنها مرکز جوجه کشی بوقلمون در سال گذشته به دلیل مسایل بهداشتی صنعت نوپای پرورش بوقلمون در کشور را با چالش جدی روبه‌‏رو کرد که همچنان اثرات آن پا برجاست.
وی, با بیان مطلب فوق اعلام کرد: از اثرات اقدامات مذکور طی سال‌‏های 84 و 85 می‌‏توان به کاهش جوجه‌‏ریزی, عدم تنوع تولید ، افت کیفیت، کمبود گوشت بوقلمون در ماه‌‏های پر مصرف افزایش قیمت جوجه و گوشت اشاره کرد.

 
کلمات کلیدی غرامت
 
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com