تاوان نوسان نرخ نهاده‌ها را دامدار پرداخت می‌کند

تاوان نوسان نرخ نهاده‌ها را دامدار پرداخت می‌کند
رئیس انجمن صنفی گاوداران، گفت: تاوان تبعات نوسان نرخ ارز و هزینه‌های تولید را باید دامداران پرداخت کنند، در حالیکه در جهت حمایت از تولید،ارز مبادله‌ای پرداخت می‌شود و این امر به کام تجار است.
احمد مقدسی رئیس انجمن صنفی گاوداران، با انتقاد از نوسان نرخ نهاده‌ها در بازار، اظهار کرد: هم اکنون نرخ هر کیلو کنجاله سویا ۲ هزار و ۲۰۰ تومان و ذرت بیش از یک‌هزار و ۱۰۰ تومان است.
به گفته وی، تاوان تبعات نوسان نرخ ارز و هزینه‌های تولید را باید دامداران پرداخت کنند، در حالیکه در جهت حمایت از تولید، ارز مبادله‌ای پرداخت می‌شود و این امر به کام تجار است.
مقدسی ادامه داد: با توجه به افزایش هزینه‌های تولید، نرخ تمام شده هر کیلو شیر خام یک‌هزار و ۵۳۰ تومان است، در حالیکه هم اکنون هر کیلو شیر با نرخ ۱۳۰۰ تا  ۱۴۰۰ تومان از دامدار خریداری می‌شود.
رئیس انجمن صنفی گاوداران با انتقاد از این مسئله که ستاد تنظیم بازار برای حمایت از تولیدکننده هیچ اقدامی نکرده است، بیان کرد: با گذشت سه ماه از نامه نگاری به ستاد تنظیم بازار برای اعلام نرخ واقعی خریدشیر خام براساس هزینه‌های تولید،هیچ ترتیب اثری داده نشده است و این زنگ خطری است که به دولت اعلام می‌کنم.
به گفته وی، چهارسالی است که دامداران در بخش فروش شیر و گوشت متحمل زیان هستند و تاکنون هیچ اقدامی در جهت حمایت از دامدار صورت نگرفته است.
وی با اشاره به اینکه دامداران در افزایش روزمره نرخ گوشت در بازار نقشی ندارند، تصریح کرد: هم اکنون حداکثر نرخ خرید هر کیلو دام زنده سنگین ۱۲ هزار و ۵۰۰ تا ۱۳ هزار تومان است.
رئیس انجمن صنفی گاوداران، تأکید کرد: فروش گوشت با نرخ بالای ۴۰ هزارتومان ناشی از عوامل توزیع و سودجویی مغازه‌داران است.
 
 
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com