تامین گوشت مرغ مورد نیاز درماه مبارک رمضان

تامین گوشت مرغ مورد نیاز درماه مبارک رمضان
معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهادکشاورزی آذربایجان شرقی گفت: گوشت مرغ مورد نیاز مردم استان در ماه مبارک رمضان تامین شده است.
مهندس غفور عبدالهی در جلسه مدیران تشکل ها، اتحادیه ها و تعاونی های دام و طیور آذربایجان شرقی با رئیس سازمان گفت: با توجه به افزایش جوجه‌ریزی در مرغداری‌های استان در فروردین ماه سال‌ جاری به تعداد 2 میلیون و891 هزارو410 قطعه و در اردیبهشت سال جاری تعداد 2 میلیون و 956هزارو575 قطعه از نظر تولید و توزیع گوشت مرغ در ایام ماه رمضان هیچگونه مشکلی وجود ندارد.
وی با اشاره به حجم بالای جوجه‌ریزی و امکان مازاد بر مصرف بودن میزان تولید گوشت مرغ در استان افزود: نسبت به خرید و ذخیره‌سازی آن به قیمت تضمینی، اقدامات لازم توسط شرکت پشتیبانی امور دام انجام پذیرفته و تاکنون بیش از 268 هزارو 40 تن مرغ منجمد توسط این شرکت خریداری و ذخیره شده است.
مهندس عبدالهی با اشاره به تعادل رسیدن بازار در شرایط کنونی و امکان کاهش محسوس قیمت مرغ در بازار مصرف گفت: از نظر میزان این اقلام توزیعی، هیچگونه محدودیتی وجود نداشته و با توجه به کشش بازار مصرف مقدار توزیع آن می‌تواند در روزهای نزدیک به ماه رمضان افزایش یابد.
معاون بهبود تولیدات دامی سازمان با بیان اینکه هم اینک 1255واحد مرغداری گوشتی در آذربایجان شرقی وجود دارد ادامه داد: از این تعداد، 518 واحد دارای پروانه بهره برداری، 456 واحد دارای کارت شناسایی و 281 واحد غیرمجاز هستند که هم اکنون 75 درصد از این واحدها فعال می باشند.
وی ظرفیت تولید سالانه مرغ گوشتی دارای پروانه بهره برداری استان را در سال 91 بیش از 7 میلیون 796 هزار و 688 قطعه و با میانگین ظرفیت 15 هزار قطعه برای هر واحد عنوان نموده و افزود: این در حالیست که این میزان در سال 80 ، کمتر از 3 میلیون و 906 هزارو 208 قطعه بوده است که باید گفت در طول یک دهه، ظرفیت تولید مرغ گوشتی استان 100 درصد افزایش یافته است.

 
نظرات شما
  •  

    سید مجید نعیمی گفت : ۹۲/۰۳/۰۸

    حدود دو ماه هست که نهاده های مرغداریها از مراکز استانهای مختلف بارگیری میشود .یعنی یکبار از بندر به این مراکز سپس به شهرهای مختلف حمل میشود.... ؟

    پاسخ...
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com