تامین هر چه سریعتر ارز دولتی برای نهاده‌های کشت بهاره و خوراک دام و طیور

تامین هر چه سریعتر ارز دولتی برای نهاده‌های کشت بهاره و خوراک دام و طیور
کاظم فرهمند اظهار داشت: بخش کشاورزی دارای ظرفیت‌های زیادی است و در حالی که برخی کشورها با حربه‌های تحریم سعی در متوقف کردن پیشرفت‌های این کشور دارند، بخش کشاورزی می‌تواند موثرترین راه مقابله باشد.
نایب رئیس کمیسیون کشاورزی مجلس افزود: انتظار داریم در بودجه 91 تمهیداتی برای کشاورزی و تحقق برنامه‌های مقابله با تحریم از طریق بخش کشاورزی به انجام برسد.
وی گفت: کشاورزی کشور علاوه بر توان تامین نیاز غذایی حتی سه برابر جمعیت فعلی کشور، امکان ظرفیت صادرات فراوان هم دارد که می‌تواند به اندازه نفت ارز وارد کشور کند.
ارز دولتی باید هر چه زودتر تخصیص یابد
فرهمند همچنین در پاسخ به دلیل عدم تخصیص ارز دولتی به وارد کنندگان گفت: ارز دولتی بویژه در مورد نهاده‌های کشاورزی مانند کودهای فسفاتی و پتاسه که نیاز به واردات دارد باید تخصیص یابد بویژه آنکه زمان کشت بهاره است و کشاورزان نیاز دارند با قیمت مناسب‌ترین این نهاده تامین شود.
فرهمند همچنین گفت: در زمینه برخی محصولات مانند دانه‌های روغنی و ذرت که نیاز و واردات است نیز باید ارز دولتی تخصیص یابد تا با قیمت تمام شده کمتری دست مردم برسد.
وی افزود: برخی از نهاده‌ها و خوراک دام و طیور مسئله اساسی برای تولید است که قبل از اینکه مشکلی در تولید ایجاد کند مسئولان باید چاره‌اندیشی کنند.
فرهمند همچنین گفت: افزایش قیمت‌ها قبل از عید شوکی را به مردم وارد کرده و دولت باید در مرحله نخست با تقویت تولید و مرحله دوم با وارداتی که از طریق ارز دولتی انجام می‌گیرد جلوی گرانی را بگیرد تا مردم با مشکل مواجه نشوند.
لزوم توجه بیشتر به کشاورزی در فاز دوم هدفمندی
فرهمند در خصوص فاز دوم هدفمندی در بخش کشاورزی گفت: در فاز نخست برخی بخش‌ها مانند برق چاه‌ها و موتورپمپ‌ها، دامداری‌ها و مرغداری‌ها که سوخت مصرفی بیشتری داشتند با مشکل مواجه شدند و پیشنهاد شده است تا برای جلوگیری از خسارت در فاز دوم در این بخش‌ها یارانه بیشتری اختصاص یابد.
وی تصریح کرد: انتظار داریم دولت طوری عمل نماید تا هزینه خسارت این بخش‌ها جبران شود.
 
نظرات شما
  •  

    مرغدار گفت : ۹۰/۱۲/۲۴

    نمیدانیم چه حکمتی در این داستان نهفته است که تا اندکی قیمت مرغ تکان میخورد همه ادم و عالم با خبر میشوند وحتی مرده های قبرستان هم باخبر میشوند که قیمت مرغ بالا رفته وهمه در صدد بر می ایند که قیمت را پایین بیاورند یکی با زور و سر نیزه دیگری با تهدید و زور زندان دیگری با تهد ید ........ چرا وقتی بدون مطالعه و کارشناسی طرح هدفمندی مطرح وپیاده میشود و ظاهرا به هر نفر در ماه چهل هزار تومان یارانه میدهند در قبال ان قیمت سوخت وبرق و کرایهای نهادها از بندر به مرغداری نجومی بالا میرود ازدیده ها پنهان می ماند چرا وقتی کنجاله سویای 400تومانی به 1300 میرسد از دیدها پنهان می ماند ! دلیل این سکوت چیست ؟ چرا کسی اظهار نظر نمی کند؟ لطفا یکی به مرغدار بگوید که کدام خاک را بر سرمان بریریم با بحث جدید مرحله دوم هدفمندی یارانها وزدن تیر خلاص

    پاسخ...
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com