تامین نهاده‌های دامی به سرعت در حال انجام است

تامین نهاده‌های دامی به سرعت در حال انجام است
معاون امور تولیدات دامی وزیر جهاد کشاورزی امروز در جمع معاونین امور دام وزارت جهاد کشاورزی 17 استان در استان قم ، با اشاره به زمان برداشت ذرت در کشور از فراوانی این محصول در کشور خبر داد و افزود : در مورد ذرت دغدغه‌ای وجود ندارد و کشتی‌های حامل نهاده‌های دامی در بنادر کشور در حال ترخیص است.
آقای رکنی در مورد سویا به عنوان دیگر نهاده دامی افزود:‌ سویا به میزان کافی در کشور وجود دارد و مرغداران و دامداران می‌توانند برای تهیه آن به شرکت پشتیبانی دام مراجعه کنند.
معاون امور تولیدات دامی وزیر جهاد کشاورزی در مورد تعیین قیمت شیر به عنوان کالای اساسی گفت: دولت تلاش می‌کند این کالای اساسی قیمت منطقی داشته باشد و ساز و کارهایی برای جبران تفاوت بهای تمام شده و قیمت نهایی اندیشیده شده است.
آقای رکنی با اشاره به تشکیل مجمع معاونین امور دام منطقه یک کشور به میزبانی استان قم گفت: از مباحث این مجمع سیاستگذاری جدید معاونین دام وزارت جهاد کشاورزی در صنعت طیور است.
وی با بیان اینکه بهره‌وری در صنعت طیور کشور نامناسب است افزود : باید به سمت استفاده بهینه از نهاده‌های موجود در کشور و افزایش بهره‌وری پیش برویم.
آقای رکنی گفت: کشور باید به سمت تولید اقتصادی حرکت کند زیرا استمرار تولید نیازمند تولید اقتصادی است.
وی افزود: تولید مرغ مادر، مرغ گوشتی، خوراک دام، کشتارگاه و عرضه محصول با قیمت مناسب باید به شکل مدیریت تلفیقی انجام شود.
آقای رکنی با بیان اینکه این اهداف جز با احداث سیستم تلفیقی در کشور حاصل نمی‌شود، گفت: اتحادیه تعاونی و متخصصان به دنبال پیاده کردن سیستم تلفیقی هستند و در برخی استان‌ها از جمله آذربایجان غربی، مازندران، گیلان و گلستان این سیستم اجرا شده است.
وی با بیان اینکه وزارت جهاد کشاورزی به دنبال کاهش طول دوره پرورش طیور است، افزود : میانگین پرورش مرغ در ایران 50 روز و در کشورهای پیشرفته 35 روز است.

 
نظرات شما
  •  

    رضا گفت : ۹۲/۰۹/۲۱

    جناب اقای رکنی اگه زحمتی نیست به ما هم ادرس پشتیبانی رو که نهاده میده بگین اخه پشتیبانی اذربایجان شرقی فک کنم 3 ماه بیشتر هست که نهاده نداده

    پاسخ...
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com