تاثیر افزایش حامل‌های انرژی در بهای مرغ مصرفی

تاثیر افزایش حامل‌های انرژی در بهای مرغ مصرفی

رییس اتحادیه مرغداران مرغ گوشتی خراسان رضوی گفت: افزایش حامل‌های انرژی بیشترین تاثیر را در بهای تمام شده مرغ مصرفی خواهد داشت.ساسان سروری در گفت‌وگو با ایسنا یادآور شد: مرغداری‌های سنتی قبل از اجرایی شدن قانون هدفمند کردن یارانه‌های باید تجهیز شوند.
وی با بیان اینکه افزایش حامل‌های انرژی بیشترین تاثیر را در بهای تمام شده مرغ مصرفی خواهد داشت، گفت: در حال حاضر گازوئیل مصرفی برای گرم کردن سالن‌های پرورش لیتری 16 تومان است و هر میزان که قیمت آن تغییر کند بر قیمت تمام شده تاثیرگذار خواهد بود.
وی افزود: همچنین بحث دیگری که در حامل‌های انرژی مطرح است، بحث حمل و نقل است که با توجه به این که بیشتر نهاده‌های دانی از جمله ذرت و سویا از بنادر وارد می‌شود، با توجه به فاصله مکانی تا پرورش دام کرایه حمل بسیار اثرگذار خواهد بود.
سروری ادامه داد: اجرایی شدن این قانون همچنین در بحث فناوری گوشت یا همان کشتارگاه تا زمانی که به دست مصرف کننده برسد، تاثرگذار خواهد بود.
وی افزود: آنچه مسلم است در کشور ما انرژی به خاطر ارزان بودن آنچنان صرفه‌جویی نمی‌شود و از این لحاظ طرح خوبی است که باید به نتیجه برسد ولی جدای از آن باید ببینیم هزینه‌هایی که به تولیدکننده تحمیل می‌شود تا چه اندازه پوشش داده می‌شود که فشار به مردم و تولیدکننده را کمتر کند.

 
کلمات کلیدی حمل و نقل
 
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com