بی‌تدبیری مسئولان و افزایش قیمت گوشت برزیلی

بی‌تدبیری مسئولان و افزایش قیمت گوشت برزیلی
سعید سلطانی سروستانی براساس اظهارات رئیس انجمن دوستی ایران و برزیل افزایش 114 درصدی گوشت وارداتی تنها در مورد ایران بوده و کشورهای دیگر مانند روسیه را شامل نشده است، گفت: برای هر کاری به ویژه واردات باید مدیریت و تدبیر مناسبی وجود داشته باشد.
مدیرعامل اتحادیه سراسری دامداران کشور افزود: متولی واردات گوشت در کشور ما چندگانگی دارد، چندین نفر برای واردات از کشور برزیل مراجعه می‌کنند و طبیعی است در چنین حالتی کشور مبداء‌ سیاست ثابتی نخواهد داشت.
وی افزود: تنظیم بازار گوشت باید در حوزه اختیارات یک واحد باشد. بسیاری از ثبت‌سفارش‌های گوشت دست به دست و بین وارد کنندگان خرید و فروش شده است.
سلطانی افزود: اگر مسئولیت واردات و تنظیم بازار گوشت به اتحادیه سراسری دامداران داده شود از 30 اتحادیه استانی هم کمک گرفته می‌شود.
وی افزود: طی سال‌های اخیر واردات گوشت به اندازه نیاز نبوده است.
سلطانی گفت: مسئولان کشور به جای اینکه به فکر افزایش قیمت گوشت وارداتی باشند که نوعی حمایت از تولیدکننده‌های کشورهای خارجی است، افزایش چند قیمت درصدی تولید داخل را متهم می‌کنند.
وی گفت: علی‌رغم اینکه افزایش قیمت گوشت وارداتی طی ۲ سال اخیر 114 درصد رشد داشته قیمت گوشت تولید داخل به اندازه تورم نیز رشد نداشته است.
رئیس انجمن دوستی ایران و برزیل در گفت‌وگو با فارس با اشاره به افزایش قیمت گوشت وارداتی از برزیل از تنی 3100 یورو در سال 2008 به 4300 یورو در سال جاری، اظهار داشت: این صعود قیمت تنها ایران را شامل شده و سایر کشورها از جمله روسیه که بزرگترین وارد کننده گوشت از برزیل است را شامل نمی‌شود.
 
 
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com