بیمه رایگان دامهای خراسان شمالی در برابر تب برفکی

بیمه رایگان دامهای خراسان شمالی در برابر تب برفکی

 معاون فنی اداره کل دامپزشکی استان خراسان شمالی از اجرای طرح سراسری بیمه رایگان دامهای سبک و سنگین در برابر بیماری تب برفکی در خراسان شمالی خبر داد.
حمیدرمضانی در گفتگو با خبرنگار مهر در بجنورد گفت: در این مرحله دو میلیون راس دام سبک و سنگین استان در برابر بیماری تب برفکی خسارت زا، ایمن خواهند شد.
وی افزود : پوشش بیمه ای در این طرح، از خرداد امسال ابلاغ شده و هم اکنون با اهداف پیشگیری ازگسترش بیماری، کنترل از طریق حذف سریع دامهای بیمار و پرداخت غرامت برای استمرارتولید در دامداریهای استان در حال اجراست.
رمضانی همچنین درباره پرداخت غرامت به دامداران خسارت دیده از تب برفکی، قبل از دوم خرداد امسال نیز گفت: دامدارانی که بر اثر بیماری تب برفکی خسارت دیده‌اند با مراجعه به دفاتر نمایندگی‌های بیمه کشاورزی و شبکه‌های دامپزشکی و در صورت تایید غرامت دریافت می‌کنند.
وی ادامه داد: طی تفاهم‌نامه بیمه رایگان دامهای حساس به تب برفکی دامدارانی غرامت را دریافت می‌کنند که دام‌های سبک و سنگین آنها بر اثر این بیماری تلف و یا ذبح شده باشند.
معاون فنی اداره کل دامپزشکی استان خراسان شمالی اظهار داشت: هدف از اجرای این تفاهمنامه، پیشگیری از شیوع و کنترل بیماری با حذف سریع دامهای بیمار، جبران بخشی از خسارت وارده به دامدارن و پرداخت غرامت به منظور استمرار و تداوم تولید است.
وی تعداد کانونهای بیماری تب برفکی را در استان در سال جاری تا 15 تیرماه، در دامهای سبک 123 کانون ذکر کرد و توضیح داد: هشت هزار و 434 راس دام سبک و 130 راس دام سنگین به این بیماری مبتلا و 463 راس دام سبک و سه راس دام سنگین تلف شده‌اند.
تب برفکی جزو بیماریهای ویروسی است که قابل انتقال به انسان نیست و کنترل نکردن آن خسارات اقتصادی زیاد به بخش دامپروری وارد می کند.

 
کلمات کلیدی تب برفکی بیمه
 
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com