بیمه دام و طیور

بیمه دام و طیور

مهندس احمد صادقی گفت: بیمه انواع دام برای اولین بار در سال 1372 با بیمه 36 هزار واحد دامی در استان فارس و 2092 رأس دام صنعتی در استان تهران آغاز گردید.
به گزارش موج به نقل از روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی مازندران، رئیس اداره تنظیم بازار سازمان جهاد کشاورزی مازندران با بیان این مطلب اظهار داشت: در حال حاضر سطح پوشش بیمه‏ای در زیربخش دام از 11 میلیون واحد دامی فرا رفته و براساس برنامه سال زراعی 88-87 تعداد گزینه‏های این زیربخش متناسب با سن دام و نوع گزینه انتخابی به 135 گزینه رسیده است.
وی با اشاره به عوامل خطر تحت پوشش بیمه محصولات دامی در سال زراعی 89-88 که شامل عوامل قهری، سوانح طبیعی و بیماری‏های دامی عمومی و قرنطینه‏ای می‏شوند، محصولات دامی زیرپوشش را به شرح ذیل برشمردند، دام صنعتی گاوهای شیری، گاوهای اصیل در واحدهای سنتی بهداشتی، گاوهای بومی و آمیخته، گاوهای پرواربندی، گاومیش، اسب، شتر، کرم ابریشم، زنبور عسل و گوسفند و بز.
ایشان در ادامه سخنانش گفت: از سال زراعی 80-79 پوشش بیمه‏ای خشکسالی به این زیربخش وارد و در سطح کل کشور تسری یافته است وی با اشاره به اینکه هم اکنون گوسفند و بز و زنبور عسل از پوشش بیمه‏ای خشکسالی بهره‏مند می‏باشند، خاطر نشان ساخت، حداقل مبلغ غرامت پرداختی مربوط به تلف شدن یک رأس تلیسه آبستن بیمه شده براساس گزینه 4 معادل 25 میلیون ریال می‏باشد.
وی در بخش دیگری از سخنانش درخصوص بیمه انواع طیور اظهار داشت: بیمه طیور از سال 74-73 با بیمه مزارع پرورش مرغ تخمگذار تجارتی و مرغ گوشتی در سطح بالغ بر 248 هزار قطعه آغاز و هم اکنون پس از گذشت 13 سال عملکرد صندوق بیمه برای 6 نوع فعالیت پرورش طیور به بیش از 515 میلیون قطعه رسیده است.
وی افزود: طرح بیمه طیور در سال 88-87 با اضافه شدن طرحهای بیمه طیور شامل 12 مورد بیمه‏ای در قالب 16 گزینه ارائه می‏گردد.
وی گفت: براساس طرح فراگیر طیور، کلیه طیور کشور در برابر عوامل خطر مندرج در جدول 87 از مبادی تولید (کارخانه جوجه کشی) تحت پوشش خدمات صندوق بیمه قرار می‏گیرند.
وی حداقل مبلغ غرامت پرداختی برای بیمه طیور مربوط به غرامت نیمچه گوشتی در سن یک روزه را معادل 2910 ریال و حداکثر غرامت پرداختی را مربوط به شترمرغ مولد در سن 3 تا 7 سالگی معادل 10 میلیون ریال عنوان داشت و گفت: با تصویب قانون الحاق یک تبصره به ماده واحد قانون بیمه محصولات کشاورزی در مورّخ 5/4/84 توسط مجلس شورای اسلامی، عامل خطر حذف کانون‏های آلوده بیماری در زمره تعهدات صندوق بیمه قرار گرفته است که این مصوبه نقطه عطفی در ارتقاء سطح و مطلوبیت خدمات بیمه و یکی از کارآمدترین سیاستهای حمایتی دولت از تولیدکنندگان واحدهای پرورش طیور در کشور به شمار می‏آید.
وی در پایان عوامل تحت پوشش بیمه محصولات طیور در سال زراعی 89-88 که شامل خسارتهای ناشی از سوانح طبیعی و حوادث قهری از قبیل طوفان، صاعقه، زلزله، آتش سوزی غیرعمدی (بنا به تشخیص سازمان آتش نشانی)، بارش سنگین برف و ... می‏شوند را شامل محصولات طیور به شرح ذیل برشمرد: نیمچه گوشتی، تخمگذار تجارتی، مادر گوشتی، مادر تخمگذار، اجداد و رأس گوشتی، اجداد تخمگذار، بوقلمون و شترمرغ.
 

 
کلمات کلیدی بیمه
 
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com