بیمه دام و زراعت باید الزامی شود

بیمه دام و زراعت باید الزامی شود

معاون برنامه ریزی استاندار قم بر ضرورت اجباری شدن بیمه های بخش دام و محصولات کشاورزی باغی در استان تاکید کرد.
به گزارش موج به نقل از روابط عمومی استانداری قم، سیدرضا دهناد درنخستین جلسه کارگروه تخصصی امور اقتصادی و تولیدی استان که با موضوع آب، کشاورزی و منابع طبیعی تشکیل شده بود طی سخنانی با اشاره به شیوع بیماری تب برفکی در استان اظهار داشت: باید برای پیشگیری از خسارات این گونه حوادث و بلایا ،بحث اجباری شدن بیمه دامها و محصولات کشاورزی در استان جدی گرفته شود.
وی با بیان این که تب برفکی و سایر بیماری ها و بحران های موجود در این زمینه همواره ضرر و زیان وخسارات زیادی رابه دامداران، کشاورزان و تولیدکنندگان تحمیل کرده است گفت: دستگاه های مسول، باید دامداران و کشاورزان را برای استفاده بیشتر از خدمات حمایتی بیمه های موجود در این بخش ها ترغیب و تشویق نمایند.
معاون استاندار قم با تاکید بر لزوم توجه به مشکلات تولید کنندگان تخم مرغ در استان گفت:باید سازمان بازرگانی استان با همکاری جهاد کشاورزی و اتحادیه نسبت به تنظیم بازار این محصول و شناسایی و تقویت بازارهای صادراتی آن اقدام نماید.
دهناد با اشاره به این که بخش اعظم تولید تخم مرغ استان مازاد بر نیاز استان می باشد افزود:باید با ایجاد صنایع تبدیلی مرتبط، زمینه لازم برای مصارف صنعتی و تبدیل آن به فراورده های جانبی فراهم شود.
وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به فعالیت صنایع و واحدهای کوچک روستایی، بر ضرورت ساماندهی این واحدها و توجه بیش از پیش به مشکلات این واحدهای تولیدی تاکید کرد.
در این جلسه رییس سازمان جهاد کشاورزی و مدیرکل دامپزشکی استان به ترتیب گزارشی از وضعیت ارتقاء و استاندارد سازی واحدهای مرغداری و شیوع و کنترل بیماری تب برفکی در بین دام های استان ارائه دادند.
 

 
کلمات کلیدی بیمه دام و طیور
 
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com