بیماری‌های دامی با آموزش دامداران کنترل می‌شود‌

بیماری‌های دامی با آموزش دامداران کنترل می‌شود‌

به گزارش فارس از مشهد، علی علوی‌مقدم در حاشیه برگزاری کارگاه آموزشی یک‌روزه بیماری‌های آبزیان اظهار داشت: برای نخستین بار در استان و با توجه به دستورالعمل سازمان دامپزشکی کشور کارگاه یادشده برای همه کارشناسان آبزیان شبکه‌های دامپزشکی استان برگزار شده .
وی با اشاره به مقدم بودن پیشگیری نسبت به درمان بیان داشت: با توجه به سیاست‌های اداره کل دامپزشکی در راستای کاهش خسارات ناشی از بیماری‌های دامی و همچنین کاهش بیماری‌های مشترک بین انسان و دام در شهرستان‌های استان تاکنون بیش از 8 هزار نفر از دامداران و فعالان عرصه پرورش دام و طیور و آبزیان استان با انواع راه‌های کنترل و پیشگیری از بیماری‌های از قبیل سل، بروسلوز، تب کریمه کنگو، آنفلوانزای فوق حاد پرندگان و... آشنا شده‌اند.
وی با اشاره به اهمیت بهره‌گیری از ابزار رسانه در آموزش دامداران و مردم خاطرنشان کرد: در این راستا علاوه بر بهره‌گیری از انواع رسانه‌های دیداری و شنیداری، از اول امسال تاکنون بیش از 25 هزار برگ انواع بروشور و اطلاعیه نیز درباره آگاهی‌رسانی لازم از بیماری‌های دام و طیور بین تولیدکنندگان فرآورده‌های خام دامی استان توزیع شده است.
وی آموزش پرسنل فنی دامپزشکی را همگام با آخرین یافته‌های علم دامپزشکی را نیز از جمله اولویت‌های دامپزشکی استان دانست و گفت: در این راستا 228 نفر از پرسنل از ابتدای سال در مقاطع مختلف اعم از کاردان تا دکترای آموزش‌های لازم را فرا گرفته‌اند.
 

 
 
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com