بیماری طیور در واحدهای مرغداری زنجان گزارش نشده است

بیماری طیور در واحدهای مرغداری زنجان گزارش نشده است
مدیر کل دامپزشکی استان زنجان گفت: در حال حاضر از لحاظ بیماری های مربوط به طیور مشکلی در واحد های مرغداری استان وجود ندارد.
محمد رشید کرمی با اشاره به وجود طرحی در رابطه با تولید مرغ بدون آنتی بیوتیک در مرغ داری های استان، اظهار داشت: در این طرح، در دوره پرورش مرغ، هیچ دارویی در واحد های مرغداری مصرف نمی شود.
وی با بیان اینکه مرغداری ها می توانند متقاضی اجرایی نمودن این طرح در واحد خود باشند، افزود: در این طرح از اول تا پایان دوره مرغداری با اعمال مدیریت های بهداشتی و کنترل عوامل بیماری زا از مصرف دارو خودداری می شود و به این ترتیب مرغ تولیدی عاری از هر گونه آنتی بیوتیک است.
مدیر کل دامپزشکی استان با یادآوری اینکه طرح تولید مرغ بدون آنتی بیوتیک در استان در برخی واحد ها اجرایی شده است، ادامه داد: به طور کلی آنتی بیوتیک زمانی در واحد های مرغداری استفاده می شود که در طول دوره، گله دچار مشکل بیماری شود و این در حالی است که تجویز دارو تنها با نظر دامپزشک و از طریق نمونه برداری و آزمایش انجام می پذیرد.
وی یادآور شد: هر دارو زمان مصرف و تاثیر مشخصی دارد و قبل از کشتار همواره دقت می شود طیوری که دارو مصرف کرده اند مدت زمان لازم  از مصرف دارو تا کشتار را طی کرده باشند که این مدت زمان نیز به نوع دارو بستگی دارد.
کرمی در رابطه با تاثیر داروها به اعضای مرغ که به صورت جداگانه در بازار عرضه می شود، گفت: جگر مرغ یکی از اعضایی است که در بازار به صورت جداگانه عرضه می شود و این عضو حساس به صورت طبیعی مواد زائد بدن را پالایش می کند. همچنین در مواردی که بر اثر فعل و انفعالات فیزیکی و شیمیایی مواد زائد وارد بدن می شود احتمال ذخیره شدن در جگر وجود دارد به همین دلیل گاهی توصیه می شود که این عضو کمتر مصرف شود ولی هیچ گاه مصرف آن به صورت صد درصد منع نشده است.
وی با بیان اینکه در استان زنجان بر واحدهای تولید مرغ از اول جوجه ریزی از طرف دامپزشکی نظارت صورت می گیرد، افزود: این نظارت ها در راستای کنترل بیماری ها است و خوشبختانه در حال حاضر مورد مشکل دار و حادی در واحد های مرغ داری استان وجود ندارد و این در حالی است که علاوه بر طول دوره پرورشی در کشتارگاه نیز کارشناسان دامپزشکی بر سلامت طیور نظارت می کنند.
مدیرکل دامپزشکی استان گفت: مرغ های تولید شده در استان کاملا تحت نظر دامپزشکی هستند  و در کشتارگاه علاوه بر این که کارشناسان دامپزشکی بر بهداشت طیور نظارت می کنند ناظرین شرعی نیز بر ذبح شرعی طیور نظارت دارند.
 
 
نظرات شما
  •  

    مرتضی گفت : ۹۱/۰۷/۱۴

    من یکی از کارگر های مرغداری های زنجان هستم.چرا دوروغ می گید؟
    تو زنجان انواع داروهای ممنوعه مصرف میشه
    آدم میشناسم که برای کاهش ضریب تبدیل جنتا تزریق میکنه
    یکی دیگه از دوستانم بود که همیشه از داروی فورازولیدن استفاده می کرد و تا آخره دوره مصرف می کرد.فورازولیدن آنتی بیوتیک وحشتناکیه که با قطع دارو هم اثرش در گوشت میمونه

    پاسخ...
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com