بیماری آنفلوانزای فوق حاد پرندگان در استان آذربایجان غربی مشاهده نشده است

بیماری آنفلوانزای فوق حاد پرندگان در استان آذربایجان غربی مشاهده نشده است
مدیر کل دامپزشکی آذربایجان غربی گفت: تمامی نمونه های برداشت شده از نقاط مختلف استان مورد بررسی و آزمایش قرار گرفته و تا کنون هیچ موردی از سویه های مختلف بیماری آنفلوانزای فوق حاد پرندگان در استان مشاهده نشده است .
شهرام دیلمقانی افزود: اداره کل دامپزشکی به منظور مراقبت و پایش آنفلوانزای فوق حاد پرندگان، تعداد زیادی پایگاههای دیده وری در نقاط مختلف استان ایجاد کرده و در فواصل زمانی و مکانی نمونه برداری های لازم را انجام و در آزمایشگاه های پیشرفته مورد بررسی قرار می دهد .
وی اضافه کرد: دراین مرحله از مراقبت ها با نظارت عالی ستاد اجرائی مقابله با آنفلوانزای فوق حاد طیور استان در 9 ماهه امسال، مزارع طیور صنعتی، وضعیت پرندگان مهاجر در تالابها و حاشیه رودخانه ها و دریاچه های پشت سدها و روستاهای حاشیه آنها و روستاهای با تلفات طیور بومی زیر نظر کامل دامپزشکی استان قرار گرفته است .
وی عنوان کرد: در این ارتباط تاکنون 980 مورد بازدید و بررسی در طیور صنعتی، روستاهای حاشیه تالابها و زیستگاههای حیات وحش، 24 هزار و 508 واحد خبر گیری روزانه و کسب اطلاعات توصیفی از مزارع پرورش طیور صنعتی و بومی، 10 هزار و 17 مورد خون گیری جهت انجام آزمایشات تشخیصی و 2هزار و 610 نمونه بافتی در استان انجام گرفته است .
دیلمقانی ادامه داد: این آزمایشات در سویه های بیماری آنفلوانزا از جمله اچ 5، اچ 7 و 9 صورت گرفته که تاکنون نمونه مثبت مشاهده نشده است .
 
 
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com