بیش‌ازیک میلیون هزارتن مرغ و تخم‌مرغ امسال ازتولیدکنندگان خریداری می‌شود

بیش‌ازیک میلیون هزارتن مرغ و تخم‌مرغ امسال ازتولیدکنندگان خریداری می‌شود

تحلیل - مدیرعامل‌اتحادیه مرکزی تعاونی‌های روستایی وکشاورزی کشور گفت: امسال ‪۸۵۰‬ هزارتن مرغ و ‪ ۵۰۰‬هزار تن تخم‌مرغ از تولیدکنندگان سراسر کشور خریداری می‌شود.
به گزارش ایرنا، بهزاد جلالیان در جلسه ستاد ساماندهی مرغ و تخم مرغ سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین اظهار داشت: برای اجرای این طرح تاکنون مبلغ هشت هزار و ‪ ۷۰۰‬میلیارد ریال اعتبار پیش بینی شده که شش هزار و ‪۸۵۰‬میلیارد ریال آن توسط دولت و بانک مرکزی تامین اعتبار و تخصیص یافته است.
وی افزود: درسال گذشته برای اجرای این طرح پنج هزار و ‪ ۸۰۰‬میلیارد ریال پیش بینی شده بود که تنها ‪ ۹۲۰‬میلیارد ریال آن جذب شد.
این مسوول ادامه داد: در اجرای این طرح پول مرغداران بصورت متمرکز توسط اتحادیه مرکزی تعاون روستایی با همکاری بانک مرکزی مستقیم به مرغداران پرداخت می‌شود.
مدیرعامل اتحادیه‌مرکزی تعاونی‌های روستایی و کشاورزی کشور به‌نقش واسطه‌ها و دلالان در چرخه تولید و عرضه مرغ و تخم‌مرغ اشاره کرد و گفت: در این چرخه واسطه‌ها باید وجود داشته باشند ولی هر حلقه‌ای از این زنجیر باید فراخور زنجیره تولید باشند و نباید خارج از زنجیره حرکت کنند.
وی به سهم استان قزوین در اجرای این طرح اشاره کرد و افزود: امسال از تولیدکنندگان این استان ‪ ۳۷‬هزار تن مرغ و ‪ ۳۵‬هزارتن تخم مرغ خرید می‌شود و در برابر این خرید نهاده، جوجه، ذرت و یا پول نقد به تولیدکنندگان پرداخت می‌شود.
جلالیان تصریح کرد: حدود ‪۵۵‬درصد ارزش مرغ بصورت نقدی و یاتامین نهاده‌ها به مرغداران داده می‌شود.
رییس سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین نیز دراین جلسه گفت: این ستاد با هدف ساماندهی چرخه تولید و عرضه گوشت مرغ و تخم‌مرغ در کشور و استان تشکیل شده‌است.
دکتر محمدرضا صفری افزود: در این استان سالانه بیش از ‪ ۴۶‬هزار تن گوشت مرغ و ‪ ۵۵‬هزارتن تخم‌مرغ تولید می‌شود.
وی اعلام کرد: هم‌اکنون ‪ ۷۰‬درصد مرغ‌های زنده استان قزوین به‌استان‌های دیگر بویژه استان تهران برای کشتارگاه منتقل می‌شود.
در ادامه این جلسه اعضای اتحادیه‌ها و تولیدکنندگان مرغ و تخم‌مرغ استان قزوین مشکلات و درخواست‌هایشان را در خصوص شیوه تولید و خرید مرغ و تخم مرغ ارایه کردند

 
کلمات کلیدی خرید تضمينی
 
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com