بیش‌از ‪۴۱‬میلیارد ریال برای‌احداث مجتمع‌های دامپروری مازندران‌اختصاص یافت

بیش‌از ‪۴۱‬میلیارد ریال برای‌احداث مجتمع‌های دامپروری مازندران‌اختصاص یافت

مدیر طرح و برنامه سازمان جهاد کشاورزی استان مازندران گفت : بیش از ‪۴۱‬ میلیارد ریال در سالجاری برای احداث مجتمع‌های دامپروری و گلخانه‌ای دراین استان اختصاص یافت.
" محمد فولادی " روز سه‌شنبه در گفت و گو با خبرگزاری جمهوری اسلامی در سلمانشهر تنکابن افزود : با این اعتبار مطالعات ‪ ۸‬شهرک دامپروری و ‪۷‬مجتمع گلخانه‌ای به پایان می‌رسد و ساخت تعدادی از این طرح‌ها نیز عملیاتی می‌شود.
وی اظهار داشت : این استان در مجموع به ‪ ۱۶‬شهرک دامپروری نیاز دارد که با بهره‌برداری آنها تحولی چشمگیر در صنعت دامپروری مازندران ایجاد خواهد شد.
فولادی یادآور شد : متاسفانه این استان در زمینه دامپروری صنعتی ضعیف است، از اینرو تقویت این بخش به برنامه درازمدت نیاز دارد.
مدیر طرح و برنامه سازمان جهاد کشاورزی مازندران، ظرفیت فعلی این استان را دربخش دامپروری صنعتی حداکثر ‪ ۱۵۰‬راس دام در هر واحد اعلام و اضافه‌کرد:
براساس برنامه این مقدار باید به سه هزار راس در هر واحد افزایش یابد.
سالانه ‪ ۶۳۰‬هزار تن شیر معادل ‪ ۱۲‬درصد تولیدات کشور دراستان مازندران تولید می‌شود.
سالانه‪ ۱۸۰‬هزار تن گوشت مرغ در مرغداریهای استان تولید می‌شود که ‪ ۳۰‬درصد مصرف داخل استان و بقیه نیز به خارج مازندران صادر می‌شود. درصنعت مرغداری استان مازندران ‪ ۹۶۲‬واحد مرغ گوشتی با ظرفیت ‪ ۱۶‬میلیون و ‪ ۶۱‬هزار و ‪۴۶۰‬ قطعه وجود دارد.
در استان مازندران ‪ ۳۳‬واحد مرغداری تخمگذار با ظرفیت ‪ ۹۴۱‬هزار و ‪۲۳۰‬ قطعه و ‪ ۲۳‬واحد موسسه جوجه‌کشی با ظرفیت ‪ ۲۸‬میلیون و ‪ ۹۵۳‬هزار و ‪ ۶۰۰‬قطعه فعالیت می‌کنند

 
کلمات کلیدی تاسیس احداث
 
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com