بیشترین هزینه‌ در پرورش مرغ تخمگذار مربوط به دان است

بیشترین هزینه‌ در پرورش مرغ تخمگذار مربوط به دان است

خبرگزاری فارس: معاون ترویج آموزش و تجهیز نیروی انسانی سازمان تات گفت: در حال حاضر بیشترین هزینه‌ها در پرورش مرغ تخمگذار مربوط به دان است.به گزارش خبرگزاری فارس از طبس، دکتر سیدجواد قریشی ابهری در مراسم افتتاح پروژه مرغ تخمگذار روستای ازمیغان طبس، ضمن تشکر از مسئولان طبس که شرایط حضور این شهرستان در عرصه سرمایه‌گذاری ملی و بین‌المللی را فراهم آوردند، اظهار داشت: راه‌اندازی پروژه مرغ تخمگذار طبس آغاز راه گسترده دیگری است و همان‌طور که تربیت و رشد فرزند مشکل‌تر از تولد اوست، در این پروژه نیز مدیریت علمی و فنی و مجاهدت برای تولید، بسیار مهم‌تر و مشکل‌تر از احداث و راه‌اندازی آن است.
وی یادآور شد: امروز فقط سازمان‌هایی که در سامانه مدیریت خود، مدیریت دانش داشته باشند، پایدار خواهند بود که مدیریت دانش به این معنی است که باید هر روز یاد بگیرند، به کار ببندند و یاد بدهند.
معاون ترویج آموزش و تجهیز نیروی انسانی سازمان تات ادامه داد: سازمان‌ها نیز مانند انسان‌ها باسواد و بی‌سواد دارد که سازمان‌های باسواد، سازمان‌هایی نیستند که یاد بگیرند، بلکه سازمان‌هایی هستند که بتوانند یاد بدهند.
وی بیان داشت: امروز اعضا و دست‌اندرکاران جایگاه مرغ تخمگذار روستای ازمیغان طبس، رقابت نامشخصی را با تمام تولیدکنندگان تخم مرغ آغاز کرده‌اند که اگر به دنبال دانش نو، کاهش هزینه تولید، افزایش درآمد و توسعه نباشند به رکود طبیعی مبتلا خواهند شد.
قریشی ابهری با اشاره به اینکه بیشترین هزینه جایگاه‌های مرغ تخمگذار به تامین دان مربوط می‌شود، خاطرنشان کرد: کاهش مصرف دان و بالابردن بهره‌وری تولید، ضرورت و نیاز اولیه این جایگاه‌هاست که در این راستا حمایت و همراهی همه مدیران و مسئولان دست‌اندرکار در شهرستان طبس مورد نیاز است.
وی از همکاری دولت ژاپن که با نگاه توسعه و توانمندسازی جوامع محلی، با برنامه‌های گسترده وزارت جهاد کشاورزی در سطح کشور همکاری می‌کند تقدیر کرد.
مدیر هماهنگی امور ترویج سازمان جهاد کشاورزی استان یزد نیز در این مراسم به بیان گزارشی از روند اجرای پروژه مرغ تخمگذار روستای ازمیغان طبس پرداخت و گفت: در تاریخ هشتم تیرماه سال 86 طرح توجیهی ابتدایی این پروژه تهیه و تحویل دفتر امور زنان روستایی و عشایری وزارت جهاد کشاورزی شده و برای تصمیم‌گیری به سفارت ژاپن در ایران ارائه شد که در تاریخ 19 مهرماه همان سال، نمایندگان سفارت ژاپن و دفتر امور زنان روستایی و عشایری برای مکان‌یابی به طبس آمدند.
نادر سلیم اظهار داشت: در تاریخ ششم خردادماه سال 87 مجوز فعالیت تعاونی از سوی معاونت تولیدات دامی وزارت جهاد کشاورزی صادر شد و در تاریخ دهم تیرماه همان سال، طرح پیشنهادی این پروژه به تصویب رسید.
وی ادامه داد: در 20 شهریورماه سال 87 زمین موردنظر برای اجرای پروژه به اعضای تعاونی واگذار شده و پس از گذشت دو ماه از عقد توافق‌نامه، مبلغ توافق شده به حساب سازمان جهاد کشاورزی واریز شد.
مدیر هماهنگی امور ترویج سازمان جهاد کشاورزی استان یزد بیان داشت: در فروردین ماه سال گذشته نیز احداث پروژه آغاز شد که در مدت زمان مقرر 9 ماهه و با رعایت تمامی نکات فنی و ایمنی به پایان رسید.
وی افزود: در اسفندماه سال گذشته تجهیزات داخلی مورد نیاز این جایگاه خریداری شد که با توجه به کمبود اعتبار شرکت تعاونی، مبلغ 400 میلیون ریال تسهیلات به‌وسیله صندوق مهر امام رضا (ع) به این شرکت اعطا شد که در خردادماه امسال نخستین محموله نوچه‌های تخمگذار و دان مرغی خریداری و در سالن مستقر شد که در این زمینه اداره کل تعاون استان یزد نیز مبلغ 100 میلیون ریال در راستای توانمندسازی تعاونی به صورت بلاعوض کمک کرد.
سلیم عنوان کرد: در تیرماه امسال نیز تولید و عرضه محصول به بازار آغاز شد و این کار همچنان ادامه دارد که این جایگاه تاکنون بیش از 27 تن تخم‌مرغ تولید و به بازار شهر طبس تزریق کرده است و در ادامه و با افزایش تولید، نیاز تخم‌مرغ بازار طبس را به طور کامل تامین خواهد کرد.
فرماندار شهرستان طبس نیز در ابتدای این مراسم، از همه افرادی که به هر نحو در اجرای پروژه مرغ تخمگذار روستای ازمیغان ایفای نقش کرده‌اند تقدیر و خاطرنشان کرد: پروژه ازمیغان، نخستین پروژه مرغ تخمگذار در سطح شهرستان طبس بوده و به این دلیل که بانوان روستایی با تقویت روحیه تعاون این پروژه را مدیریت می‌کنند، حائز اهمیت است.
مهدی کیانی‌مقدم همچنین از مسئولان ژاپنی که در راستای افزایش امنیت انسانی و حمایت از جوامع روستایی پروژه‌هایی از این قبیل در کشورهای در حال توسعه اجرا می‌کنند، تشکر کرد.
به گزارش فارس؛ در این مراسم، با اهدای لوح تقدیر از افرادی که در اجرای پروژه مرغ تخمگذار روستای ازمیغان طبس همکاری داشته‌اند، تجلیل شد که شی‌کی کیوموری دبیر دوم سفارت ژاپن، سیدجواد قریشی ابهری معاون ترویج آموزش و تجهیز نیروی انسانی سازمان تات، فروغ‌السادات بنی‌هاشم مدیرکل دفتر امور زنان روستایی و عشایری وزارت جهاد کشاورزی، زهرا خدمتی رئیس گروه ارتباطات بین‌المللی در بخش کشاورزی، نادر سلیم مدیر هماهنگی امور ترویج سازمان جهاد کشاورزی استان یزد، قوچانی مشاور ریاست سازمان جهاد کشاورزی استان یزد در امور زنان و حسنی مسئول امور تعاونی‌های بانوان اداره کل تعاون استان یزد، لوح تقدیر دریافت کردند.
در پایان این مراسم، بخش‌های مختلف جایگاه پرورش مرغ تخمگذار روستای ازمیغان طبس مورد بازدید مسئولان قرار گرفت.

 
 
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com