بیش از10هزار راس دام علیه بیماری شاربن در نوشهر واکسینه شدند

بیش از10هزار راس دام علیه بیماری شاربن در نوشهر واکسینه شدند
مهدی اسلامی روز یکشنبه در حاشیه اجرای تست مشمشه در سی سنگان اظهار داشت: یکی از اقدامات مهم دامپزشکی پیشگیری، مبارزه و کنترل بیماری های مشترک بین انسان و دام از جمله شاربن (سیاه زخم) است.
وی تصریح کرد: در این راستا بیش از 10 هزار راس دام با همکاری مناسب دامداران به موقع علیه این بیماری توسط اکیپهای فنی دامپزشکی واکسینه و ایمن شدند.
اسلامی خاطرنشان کرد: شاربن بیماری خطرناک مشترک بین انسان و دام است که با علائم تب شدید ،سقط جنین و خروج خون از منافذ بدن ظهور و سبب بروز تلفات سریع و ناگهانی دامها شده ضررهای اقتصادی فراوانی را به دنبال دارد.
رییس دامپزشکی نوشهر افزود: شاربن بیماری خطرناک مشترک بین انسان و دام است که با علائم تب شدید ،سقط جنین و خروج خون از منافذ بدن ظهور و سبب بروز تلفات سریع و ناگهانی دامها شده ضررهای اقتصادی فراوانی را به دنبال دارد.
اسلامی همچنین از اجرای مالئیناسیون (تست مشمشه) بر روی اسب ها از ابتدای سال جاری تاکنون به وی‍ژه مجتمع های تفریحی شهرستان خبر داد و گفت: مواردی از بیماری مشمشه درچند سال گذشته در شهرستان مشاهده نشده است.
وی ادامه داد: از ابتدای امسال نیز از مجموع 80 راس دام موجود در مجتمع های تفریحی تاکنون حدود 24راس اسب موجود در مجتمع تفریحی سی سنگان تحت پوشش تست مالئین قرار گرفتند که موردی ازاین بیماری مشاهده نگردیده است.
اسلامی انجام تست سل بر روی 340 راس دام در دامداریهای نیمه صنعتی، خونگیری جهت تشخیص دامهای الوده به بروسلوز( گاو و گوسفند ) به تعداد 643 راس، واکسیناسیون شاربن گاو و گاومیش 5577 راس، گوسفند و بز5032 ،مایه کوبی هاری151 قلاده وسمپاشی اماکن دامی روستایی در جهت مبارزه با ناقلین بیماریها (کنه ها) 6 روستا را ازجمله اقدامات صورت گرفته از ابتدای سال تاکنون عنوان کرد.
 
 
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com